Peab ja Espoon kaupunki allekirjoittivat Espoon keskuspaloaseman urakkasopimuksen

Peab Oy ja Espoon kaupunki allekirjoittivat Espoon keskuspaloaseman urakkasopimuksen perjantaina 27.3. Urakkasopimuksen mukaan Peab peruskorjaa vanhan keskuspaloaseman (3240 brm2) sekä rakentaa korjaamo- ja toimistotiloja laajennusosaan (3300 brm2). Vanhan osan purkutyöt käynnistyvät huhtikuun aikana ja uuden paloaseman on määrä olla valmis 31.10.2016.

Rakennuttaja on Espoon kaupungin Tilakeskus-liikelaitos.  Kiinteistö sijaitsee osoitteessa Palomiehentie 1, Espoo. Rakennusurakan arvo on 8.2 miljoonaa euroa.

”Vuonna 1968 rakennettu keskuspaloasema on Länsi-Uudenmaan pelastuslaitoksen vanhin paloasema ja se on arvioitu rakennushistoriallisesti arvokkaaksi. Meillä on paljon kokemusta vastaavanlaisista vaativista peruskorjaus- ja laajennusprojekteista. Esimerkkinä käynnissä oleva Espoon kaupungille toteutettava Tapiolan koulun ja lukion peruskorjaus- ja laajennusurakka”, sanoo johtaja Matti Kaakinen Peab Oy:stä.

Matti Kaakinen, johtaja, Peab Oy, puh. +358 400 503 159

matti.kaakinen@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.