• Peab Oy/

Peab jatkaa rakentamista Jalasjärvellä. Keskustaan nousee asunto-osakeyhtiömuotoinen kerrostalo.

Rakennusyhtiö Peab käynnistää vuosikymmenien jälkeen uuden asunto-osakeyhtiömuotoisen asuinkerrostalon rakentamisen Jalasjärven keskustaan.

Kohde rakennetaan Jalasjärven keskustaan, osoitteeseen Keskustie 20. Rakennettavaan 4-kerroksiseen hissilliseen asuin- ja liiketaloon tulee 15 asuntoa ja kaksi liiketilaa. Asuntojen koot vaihtelevat 38,5 neliön kaksiosta 112,5 neliön neljän huoneen ja keittiön asuntoihin. Liiketilat sijaitsevat katutasossa ja niihin sijoittuvat Oma Säästöpankki ja OP Etelä-Pohjanmaa. Asunto Oy Jalasjärven Pankkitalon ennakkomarkkinointi käynnistyy välittömästi.

– Pohjoismaisena yhteiskuntarakentajana haluamme rakentaa kestävää tulevaisuutta Suomessa ja luoda elämisen ja asumisen mahdollisuuksia myös Etelä-Pohjanmaan maakunnassa. Meistä on erittäin tärkeää, että maakuntakeskuksen Seinäjoen lisäksi myös muut kunnat ja kaupungit kehittyvät. Olemme mm. rakentaneet Ilmajoelle paloaseman ja terveyskeskuksen laajennuksen, Lapualle ja Kurikkaan asuinkerrostalon sekä Jalasjärvelle rakennamme parhaillaan Iloniemen palvelutaloa. On erittäin hienoa olla mukana myös tällaisessa yhteishankkeessa Jalasjärvellä, kertoo Peabin Seinäjoen yksikön johtaja Miikka Voipio.

– Etelä-Pohjanmaa on OP Ryhmään kuuluva maakunnallinen pankki. Perustehtävämme on luoda elämisen eväitä omaan maakuntaan. Meille Jalasjärvellä ja koko Kurikalla on tärkeä rooli osana OP Etelä-Pohjanmaata. Halusimme, että pankki palaa omalle paikalleen pankin vanhalle tontille, osaksi jalasjärveläisten arkea ja keskustan maisemaa, toteaa toimitusjohtaja Olli Tarkkanen. – Jalasjärvellä on viime vuosina toteutettu useita rakennushankkeita, mikä osoittaa vireää tekemisen meininkiä. Toivottavasti moni jalasjärvinen haluaa asumaan keskustan parhaalle paikalle.

Oma Säästöpankki Oyj:n aluejohtaja Pasi Turtio korostaa, että tänä päivänä verkostoituminen ja yhteistyö ovat hyvinvoinnin ja menestymisen kulmakiviä. Oma Säästöpankki ja Epop, kaksi vahvaa paikallista toimijaa, pystyvät sopimaan yhdessä jotain aikaisemmin toteuttamatonta. – Asumisen viihtyvyys on parasta pienten paikkakuntien keskustassa, Turtio painottaa. Jalasjärven keskusta on vireä paikka, mistä löytyvät kaikki palvelut asukkaille. On tärkeää, että ihmiset käyttävät oman paikkakunnan palveluja, kun niihin satsataan. Sillä takaamme, että palvelut säilyvät sekä kehittyvät monipuolisemmiksi.

Yhteistyökumppanien mukaan jatkossa tarvitaan lisää rohkeita ja viisaita päätöksiä pienten paikkakuntien hyväksi, jotta hyvinvointia ja menestymistä saadaan aikaiseksi. Tämä uusi pankkitalohanke ja uudet keskustan asunnot on hyvä osoitus viisaista ja rohkeista päätöksistä edistää Jalasjärven viihtyisyyttä ja elinvoimaa.

Lisätietoja antavat:

Miikka Voipio, yksikönjohtaja, Peab Oy, puh. 040 7132 062

Olli Tarkkanen, toimitusjohtaja, OP Etelä-Pohjanmaa, puh.  010 254 7201

Pasi Turtio, aluejohtaja, Oma Säästöpankki Oyj, puh. 020 758 2202

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunnot ja toimitilat, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.