Peab käynnisti Kivenlahdessa Asunto Oy Espoon Purjehtijan myynnin.

Länsimetron valmistuminen näkyy alueen suosiossa.

Asunto Oy Espoon Purjehtija rakennetaan Espoon Kivenlahden Marinsataman välittömään läheisyyteen. Tyylikäs kolmikerroksinen asuintalo sijoittuu rinnetontille aivan lähelle kimmeltävää merenlahtea. Kohteeseen valmistuu 42 valoisaa yksiötä, kaksiota ja kolmiota. Rakennus sijoitetaan tontille siten, että kaikkien asuntojen parvekkeet aukeavat merenlahdelle.

Näköetäisyydellä kulkee Espoon rantaraitti, josta on kulkureitit pienvenesatamien kahviloihin ja ravintoloihin. Liikenneyhteydet ovat erinomaiset ja paranevat entisestään 600 m päähän tulevan länsimetron päätepysäkin valmistuttua. Myynti on alkanut vilkkaana, alueen vetovoima on selvästi huomattu, ja asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin Peab koteihinsa alkuvuodesta 2019.

”Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme rakentaa näin upealle paikalle asuntoja. Meren läheisyys ja hyvät kulkuyhteydet houkuttelevat eri ikäryhmiä ja täältä löytyy koti monenlaiseen elämäntilanteeseen”, toteaa Kai Remmler Peabilta.

Juha-Pekka Eskola, liiketoimintajohtaja Peab asunnot, puh. +358 40 0381 953, juha-pekka.eskola@peab.fi.

Yrityksestä

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5,1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.