Peab–konsernin osavuosikatsaus tammi-maaliskuu 2016

-Saatujen tilausten määrä kasvoi ja liikevoittoprosentti parantui ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Vahvan kassavirran myötä jatkoimme liiketoimintamme kehittämistä sekä pienensimme velkaantumisastettamme. Kunnianhimoinen tavoitteemme on olla toimialan paras yritys ja jatkamme työtä tämän tavoitteen saavuttamiseksi, kommentoi Peabin konsernijohtaja Jesper Göransson.

• Operatiivinen liikevaihto 8 692 MSEK (9 001)
  • Operatiivinen liiketulos 188 MSEK (171)
  • Operatiivinen liikevoittoprosentti 2,2 % (1,9)
  • Tulos ennen veroja 146 MSEK (106)
  • Tulos per osake 0,42 SEK (0,30)
  • Saadut uudet tilaukset 11 886 MSEK (9 559)
  • Tilauskanta 31 550 MSEK (26 750)
  • Kassavirta ennen rahoituseriä 910 MSEK (621)
  • Nettovelka 2 512 MSEK (3 269)
  • Omavarisuusaste 30,6 % (30,1)

Lisätietoja antavat:

Jesper Göransson, konsernijohtaja, Peab, +46 431 89338

Gösta Sjöström, viestintä, Peab, +46733 371010

Tämän tiedotteen Peab AB on julkaissut arvopaperimarkkinalain mukaisesti. Tiedote julkaistiin 10. toukokuuta 2016 klo 08.00 ruotsin aikaa.

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.