Peab-konsernin osavuosikatsaus tammi-syyskuu 2015

• Operatiivinen liikevaihto 32 124 MSEK (31 662)
  • Operatiivinen liiketulos 1 272 MSEK (1 292)
  • Operatiivinen liikevoittoprosentti 4,0 prosenttia (4,1)
  • Tulos ennen veroja 1 130 MSEK (1 079)
  • Tulos per osake 3,17 SEK (2,92)
  • Saadut uudet tilaukset 28 108 MSEK (24 232)
  • Tilauskanta 28 050 MSEK (27 547)
  • Kassavirta ennen rahoituseriä 1 078 MSEK (1 118)
  • Nettovelka 3 488 MSEK (4 831)
  • Omavaraisuusaste 29,5 prosenttia (25,7)

-Konsernin liiketulos parani vuoden kolmannella neljänneksellä, mikäli ei oteta huomioon viime vuoden kertavaikutteisia eriä projektikehitys liiketoiminta-alueella. Vahvan kassavirran johdosta pienentynyt velkataso paransi tulosta vähentyneiden korkokustannusten kautta. Kasvanut tilauskanta, myönteiset markkinanäkymät sekä vahvistunut rahoitusasema luovat vankan pohjan, jolle on hyvä edelleen rakentaa, sanoo Peabin konsernijohtaja Jesper Göransson .

Lisätietoja antavat:

Jesper Göransson, Peab AB, konsernijohtaja        +46 733 371013

Gösta Sjöström, Peab AB, viestintäjohtaja            +46 733 371010

Tämän tiedotteen on Peab AB julkaissut arvopaperimarkkinalain mukaisesti.

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunnot ja toimitilat, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.

Yrityksestä

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5,1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.