Peab-konsernin osavuosiraportti tammi-maaliskuu 2015

• Operatiivinen liikevaihto oli 9 001 MSEK (9 194)
  • Operatiivinen liiketulos oli 171 MSEK (155).
  • Operatiivinen liikevoittoprosentti parani 1,9 prosenttiin (1,7)
  • Tulos ennen veroja 106 MSEK (71)
  • Tulos per osake oli 0,30 SEK (0,19)
  • Tammi-maaliskuussa saadut uudet tilaukset olivat 9 559 MSEK (9 077)
  • Tilauskanta oli 26 750 MSEK (29 475)
  • Positiivinen kassavirta ennen rahoituseriä oli 621 MSEK (131)
  • Nettovelka oli 3 269 MSEK (5 866)
  • Omavaraisuusaste oli 30,1 % (24,5)

- Liiketoiminta on kehittynyt edelleen tasaisesti ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Yksiköt näyttävät selkeitä parannuksia, mikä näkyy parantuneena tuloksena ja nettovelan pienentymisenä, sanoo Peabin konsernijohtaja Jesper Göransson .

Peab on viime vuosina ollut liikevaihdoltaan ja työntekijämäärältään Ruotsin suurin rakennusliike. Nyt Peab ottaa seuraavan askeleen ja haluaa olla toimialan paras yritys. Tämän saavuttamiseksi on asetettu kolme selkeää tavoitetta:

• toimialan tyytyväisimmät asiakkaat
• toimialan paras työpaikka
• toimialan kannattavin yritys

-Tavoitteet on hyvin sisäistetty organisaatiossa ja työ tavoitteiden saavuttamiseksi on alkanut, sanoo Jesper Göransson.

Lisätietoja antavat:

Jesper Göransson, konsernijohtaja, Peab AB, +46 431 89 000
Gösta Sjöström, viestintä Peab AB, +46 431 891 26

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.

Yrityksestä

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5,1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.