Peab peruskorjaa toimistotalon opiskelija-asunnoiksi Oulussa

PSOAS ja Peab ovat sopineet urakasta Tutkijantie 2:ssa Linnamaalla Oulussa sijaitsevan toimistorakennuksen muuttamisesta opiskelija-asunnoiksi.

Urakkasopimukseen kuuluu vanhan toimistotalon muuttaminen 127 asunnoksi kansainvälisille opiskelijoille. Työt ovat käynnistyneet ja valmistuvat kesäkuussa 2019. Työn tilaaja on Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiö ja rahoittaja ARA. Työ liittyy Oulun ammattikorkeakoulun siirtymisestä Linnanmaan campukselle johtuvaan opiskelija-asumistarpeen kasvuun. Syksyllä 2020 tapahtuvan siirron myötä Linnanmaasta tulee yksi Euroopan suurimmista sisäcampuksista, jossa opiskelee tai työskentelee noin 20 000 ihmistä.

Käynnistyvän perusparannuksen suunnittelussa erityistä huomiota on kiinnitetty yhteisöllisiin tiloihin, jonka erityisesti vaihto-opiskelijat kokevat äärimmäisen tärkeäksi. ” Olemme hyvin tyytyväisiä, että pääsemme näyttämään perusparannusosaamistamme tässä kehityshankkeessa”, kertoo työpäällikkö Hannu Pesonen Peabilta.

Hannu Pesonen, työpäällikkö, Peab Oy, Oulu, puh. +358 40 0998 480, hannu.pesonen@peab.fi

Yrityksestä

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5,1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.