• Peab Oy/

Peab rakentaa 138 vuokra-asunnon kokonaisuuden hoiva- ja monisukupolviasumista Jyväskylään

Jyväskylän Vuokra-asunnot Oy:n (JVA) Piippurannan yhdeksänkerroksinen rakennushanke käsittää 138 asunnon hoiva- ja monisukupolvikiinteistön rakentamisen, joista ryhmäkodin asuntoja on 56 kappaletta, senioriasuntoja 40 kappaletta ja muita eri-ikäisten vuokra-asuntoja 42 kappaletta sekä päiväkeskustilat 239 m2. Rakennustyöt ovat käynnistyneet ja asunnot ovat muuttovalmiina 31.3.2018. Kohde sijaitsee osoitteessa Paperitehtaankatu 1, Jyväskylä.  Hankkeen arvonlisäverollinen urakkasumma on n. 15,7 MEUR.

”Olemme tehneet hyvää yhteistyötä Jyväskylän Vuokra-Asuntojen kanssa jo aikaisemmin ja tästä on hyvä jatkaa. Nyt allekirjoitetulla sopimuksella on merkittävä vaikutus Peabin ensi vuoden tuotantoon. Sillä on myös huomattava työllistävä vaikutus Jyväskylän organisaatiolle, kertoo aluejohtaja Juha-Pekka Eskola Peabilta.

”Piippurantaan ollaan luomassa JVA:lle uudenlaista vuokratalokonseptia. Kohde on yhtiöllemme ensimmäinen laatuaan sekä vuokra-asuntokokonaisuutena, että toiminnallisena, eri-ikäisiä asukkaita yhdistävänä asumismallina. Se tuo tarjontaamme ensimmäistä kertaa monisukupolvisen vuokra-asumismuodon. Odotuksemme hankkeen suhteen ovat varsin korkealla, toteaa JVA:n toimitusjohtaja Timo Hyttinen”.

Lisätietoja antaa:

Juha-Pekka Eskola, aluejohtaja,+358 400 381953, juha-pekka.eskola@peab.fi

Timo Hyttinen, toimitusjohtaja, +358 400 779 315, timo.hyttinen@jkl.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 14 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4,8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.