Peab rakentaa asuntoja Espoon Suurpeltoon

Peab Oy:n pääkaupunkiseudun asuntorakentamisen yksikkö rakentaa asuntoja Espoon Suurpeltoon. As Oy Espoon Kreivi käsittää kaksi kerrostaloa, joihin rakentuu yhteensä 35 asuntoa. Talo C on 4-kerroksinen ja talo D on 5-kerroksinen. Hankkeeseen kuuluu myös 50 autopaikan rakentaminen.

Kohde sijaitsee Espoon Suurpellon kaupunginosassa, Suurpelto 1 kaavoitusalueella osoitteessa Piilipuuntie 17 C-D, 02200 Espoo. Kohteen rakennuttaja on LähiTapiola kiinteistövarainhoito.

–Rakennustyöt käynnistyvät heinäkuussa ja kohteen on määrä olla valmis elokuussa 2015, toteaa työpäällikkö Mika Salo.

Mika Salo, työpäällikkö, Peab Oy, puh. + 358 40 8443 307, mika.salo@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy ja Peab Industri Oy vastaa valmisbetoni- ja kiviainesliiketoiminnasta sekä Lambertsson Oy nosturiliiketoiminnasta. Konsernin liikevaihto on 4.9 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.