Peab rakentaa S-marketin Espoon Saunalahteen

Peab on allekirjoittanut urakkasopimuksen HOK Elannon kanssa S-marketin rakentamisesta Espoon Saunalahteen. Rakentaminen on käynnistynyt ja kohde valmistuu kuluvan vuoden 2015 lopussa. Kohde on jo toinen HOK Elannolle rakennettava S-market. Edellinen luovutettiin tilaajalle 16.1.2015

Saunalahden kohde on kaksikerroksinen rakennus, jossa myymälätilat sijoittuvat maanpäälliseen kerrokseen. Kohteeseen tehdään myös yksikerroksinen pysäköintilaitos myymäläkerroksen alle. Lisäksi kohteeseen tehdään kivetty torialue sekä kattamatonta pysäköintialuetta ja osittain katettu huoltopiha.

Saunalahti on Espoon uusimpia kerrostaloalueita läntisessä Espoossa Kummelivuoren alueella Länsiväylän pohjoispuolella. Alueella ei toistaiseksi ole kauppapalveluita, vaikka asukkaita alueella on jo yli 3000. Alueen väkiluvun odotetaan vähintään tuplaantuvan lähivuosina.

Matti Kaakinen, yksikönjohtaja, Peab Oy, puh. +358 40 0503 159, matti.kaakinen@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.9 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.