Peab rakentaa seuraavat kymmenen IKEA-tavarataloa

PEAB ja IKEA ovat solmineet sopimuksen koskien yhteistyötä IKEAn toiminnan laajentuessa Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa. Toimeksiannon mukaan Peab vastaa IKEAn toimeksiannolla hankkeista kokonaisuudessaan.

Sopimus käsittää kymmenen seuraavan IKEA tavaratalon rakentamisen IKEAn laajentumissuunnitelman mukaan Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa. Korkealaatuiset tavaratalot rakennetaan kustannustehokkaasti, lyhyellä rakennusajalla, minimaalisin energiakulutuksin ja ympäristöystävällisin ratkaisuin. Yhteistyö tulee jatkumaan useita vuosia.

- Yhteistyön käynnistyminen on iloinen asia. Teemme tämän saadaksemme IKEAn lähelle mahdollisimman monia ihmisiä. Laajentumisen taustalla on siis myös kustannustehokkuus ja ympäristön ja ihmisten huomioiminen, sanoo Peter Agnefjäll, Ikea Ruotsin toimitusjohtaja.

- Yhteistyö perustuu ehdottomaan luottamukseen. Meillä on yhteinen päämäärä IKEAN kanssa ja olen varma että Peab kuuntelee IKEAn toiveet tarkasti ja on tarvittaessa luova yhteistyökumppani IKEAlle tämän laajentaessa toimintaansa pohjoismaisilla markkinoilla, Peabin toimitusjohtaja Mats Paulsson sanoo.

Yrityksestä

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5,1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.