Peab rakentaa uutta asuntotuotantoa Kuopion Puijonlaaksoon

Ålandsbanken Tonttirahasto Erikoissijoitusrahasto on ostanut KOy Puijo-Aitan koko osakekannan osoitteesta Hiihtäjäntie 11, Kuopio. Ålandsbanken Tonttirahaston yhteistyökumppanina toimii rakennusyhtiö Peab Oy.

Peabin tarkoituksena on purkaa tontilla sijaitseva vanha liikekeskus ja rakentaa tilalle uuden asemakaavan mukaisesti kaksi viisikerroksista asuinkerrostaloa sekä kaavan vaatimat autopaikat talojen ja pihakannen alle.

Tontilla on rakennusoikeutta 5155 kem2 ja asuntoja kahteen asunto-osakeyhtiöön tulee kaikkiaan noin 93 kpl. Hankkeessa tontin omistus toteutetaan ns. valinnainen omistustontti-mallilla, jolloin asunnon ostaja voi lunastaa tonttiosuutensa joko kohteen valmistuessa, tai myöhempänä ajankohtana.  Hankkeiden kokonaisarvo on noin 16,6 M€.

Kohteiden ennakkomarkkinointi alkaa pian ja ensimmäisen vaiheen rakennustyöt pyritään käynnistämään kevään 2016 aikana.

Lisätietoja :

Juha Kuparinen, yksikön päällikkö, Peab Oy, puh. +358 50 539 6795

Stefan Wiklund, johtaja, Ålandsbanken Rahastoyhtiö Oy, puh. +358 40 500 9155

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.