Peab saneeraa arvokiinteistön Helsingin keskustassa

Aleksanterinkatu 30-34:ssä sijaitseva SYP:n entinen pääkonttori saa uuden elämän

Peab saneeraa Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevan historiallisen arvokiinteistön toimistokäyttöön. Kohde sijaitsee keskeisellä paikalla Senaatintorin laidalla, Esplanadin puiston ja Kauppatorin läheisyydessä. Muutostyön tilaaja on Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen.

Arvokkaan 30-luvun henkeä huokuvan kiinteistön toimistotilat saavat täysin uudistetut sisätilat ja muuttuvat nykyaikaisen taloteknisen korjauksen myötä moderneiksi työtiloiksi.

Tilat muutetaan pääosin monitilatoimistoiksi ja ne jaetaan useaan toimistohuoneistoon. Saneerauksen ansiosta tilat ovat muuntojoustavia ja helposti muokattavissa erilaisten tarpeiden mukaan.

”Logistisesti hanke tulee olemaan haastava. Toimimme Helsingin keskustan vilkkaimpien ajoteiden ja kävelykatujen äärellä. Jykevän punagraniittikiinteistön laadukkaat marmori-, messinki- ja graniittimateriaalit sekä lukuisat yksityiskohdat tuovat muutostöille mielenkiintoisia haasteita. Meillä on kuitenkin vankkaa näyttöä osaamistamme vaativissa asunto- ja toimistorakennusten muutoshankkeista”, kertoo apulaisaluejohtaja Marko Rinkinen Peabilta.

Työt kohteessa ovat käynnistyneet ja ensimmäiset toimitilat valmistuvat kesällä 2018.

Marko Rinkinen, apulaisaluejohtaja, Peab Rakentaminen, puh. +358 40 7676 160, marko.rinkinen@peab.fi