Peab urakoi Palosaaren Kampuksen Vaasassa

Peab Oy on voittanut KOy Palosaaren Kampus urakkakilpailun Vaasassa. Tiloihin sijoittuu Vaasan ammattikorkeakoulu VAMK.

Urakka käsittää A, B ja C -siipien peruskorjauksen. Rakennustyöt käynnistyvät välittömästi ja kohde luovutetaan kahdessa osassa lokakuulla 2014 ja vuoden 2015 lopulla. Peruskorjauksen kokonaiskustannukset ovat noin 14,0 miljoonaa euroa.

Tilaaja on KOy Palosaaren Kampus, jonka omistaa kokonaan Vaasan kaupunki.

- Urakka on jatkoa Vaasan yksikön koulusaneerauksille ja tuo Vaasan yksikölle perustyökantaa  pariksi vuodeksi. Meillä on monipuolista koulusaneeraamisen osaamista ja olemme urakoineet useita koulurakennuksia Vaasa – Kokkola akselilla, toteaa Peabin yksikönjohtaja Esko Korpi Vaasan toimistolta.

Esko Korpi, yksikönjohtaja, Peab Oy, puh. 040 570 2290, esko.korpi@peab.fi

Yrityksestä

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5,1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.