Peabille Tampereen Ranta-Tampellan tontinluovutuskilpailun voitto

Peab Oy on voittanut Ranta-Tampellan uudelta asuinalueelta Tampereen kaupungin järjestämän tontinluovutuskilpailun alueen 1. Tontti käsittää Ranta-Tampellan alueelta Näsijärveen rajoittuvan asuinkorttelin 8773 k-m2 (837-109-0420-003). Tampereen kaupunki esittää, että alue 1 varataan Peab Oy:lle.

Tontti sijaitsee Tampereen parhaalla paikalla Näsijärven rannassa kävelymatkan päässä ydinkeskustasta. Kohteeseen rakennetaan noin 120 korkealuokkaista asuntoa, joista tulee avautumaan kauniit näkymät Näsijärvelle. Seuraavassa vaiheessa Tampereen kaupunki ja Peab järjestävät arkkitehtuurikilpailun rakennushankkeesta vuoden 2016 aikana. Kilpailulla haetaan uusia, mielenkiintoisia ja tasokkaita asumisratkaisuja. Tavoitteena on tuoda ensimmäiset asunnot myynti vuoden 2017 aikana. Tontin hinta on 9 755 576 €.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, kun pääsemme Tampereen kaupungin kanssa kehittämään tällaista kaupunkiasumiskohdetta niin upeaan ympäristöön. Tavoitteenamme on aloittaa rakennustyöt alueella jo vuoden 2017 aikana” Tampereen alueen yksikön johtaja Matti Joensuu kertoo

Matti Joensuu, yksikön johtaja, Peab Oy, puh. +358 40 7132 810, matti.joensuu@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.