Vuoreksen tähdet ovat Tampereen kirkkaimmat

Peab aloittaa 75 asunnon rakentamisen Vuoreksen keskustaan.

Kaikkiaan kohteeseen rakentuu 75 asuntoa ja 6 liikehuoneistoa. Hankkeen kokonaisarvo on 11,4 miljoonaa euroa. Rakentaminen kohteessa aloitetaan kesäkuun alussa. Kohteen kaksi kerrostaloa, As Oy Vuoreksen Sirius ja As Oy Vuoreksen Iris, ovat Peab Oy:n RS-tuotantoa ja As Oy Vuoreksen Vega on SATOn vapaarahoitteinen vuokratalo.

Sato Oyj:n aluejohtaja Kari Koponen kertoo, että Sato Oyj investoi strategiansa mukaisesti Tampereelle uusiin vapaarahoitteisiin vuokra-asuntoihin:

- Kysyntä varsinkin pienistä asunnoista on jatkuvaa. Tampere on asukasluvultaan kasvava kaupunki. Uusi Vuoreksen alue tulee olemaan lähivuosina haluttu asuinalue, jonne myös Sato haluaa panostaa. Peabin tarjoama
kohde on suuruusluokaltaan ja asuntojakautumaltaan sopivan kokoinen investointikohteeksemme.

Ensimmäisenä elokuussa 2013 valmistuu Vuoreksen Sirius, johon rakentuu 24 asuntoa ja 2 liikehuoneistoa. Tämän jälkeen syyskuussa 2013 valmistuu 27 asuntoa ja 2 liikehuoneistoa käsittävä Vuoreksen Vega ja lokakuussa 24 asuntoa ja 2 liikehuoneistoa käsittävä Vuoreksen Iris.

- Alueen suunnittelussa ja toteutuksessa yhdistyy laadukas arkkitehtuuri, ekologisuus, huipputekniikka ja luonnonläheisyys. Vuoreksesta rakentuu moderni ja uudenlainen pikkukaupunki ja alue kiinnostaa myös asunnon ostajia. Yli puolet myytävistä asunnoista on jo varattu, kertoo Peab Oy:n Tampereen yksikön johtaja Miikka Routama.

Myös Vuoreksen projektijohtaja Pertti Tamminen Tampereen kaupungilta on tyytyväinen Vuoreksen vauhdikkaaseen rakentumiseen:

- Uuteen kaupunginosaan on valmistunut tai rakenteilla asuntoja yli 1 500 asukkaalle. Peabin kerrostalokohteet ovat seuraava suuri asuntorakennushanke Vuoreksessa. Nämä asunnot valmistuvat hyvälle paikalle Vuoreskeskukseen. Aivan viereen kesällä 2012 valmistuvat liikekeskus, jossa myös päiväkoti aloittaa toimintansa tämän vuoden syksyllä, sekä nykyaikainen koulukeskus, jonka ensimmäiset oppilaat aloittavat syksyllä 2013.

Lisätietoja antavat:

Miikka Routama, yksikön johtaja, Peab Oy
puh. 040 713 2810,
miikka.routama@peab.fi

Kari Koponen, aluejohtaja, Sato Oyj
puh. 0400 386 271,
kari.koponen@sato.fi

Pertti Tamminen, projektijohtaja, Tampereen kaupunki, Vuores-projekti
puh. 0400 638 218,
pertti.tamminen@tampere.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa 850 henkeä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen, korjausrakentaminen sekä kiinteistöliiketoiminta. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 4 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.