Peikko toimittaa betonirakentamisen liitososia voimalahankkeeseen Etelä-Koreaan

Peikko Group on saanut merkittävän tilauksen betonirakentamisen liitososien toimittamisesta rakenteilla olevan sähkövoimalan jäähdytystorniin Pocheonin kaupunkiin Etelä-Koreaan. Toimitukset käsittävät HPM®-harjateräspultteja, HPKM®-pilarikenkiä ja COPRA®-ankkurointijatkoksia pilariliitoksiin, sekä SUMO®-seinäkenkiä ja PVL®-vaijerilenkkejä seinäliitoksiin. Lisäksi betonielementtien asennusvaiheessa käytetään Peikon COLIFT-nostolaitetta.

Voimalahankkeen pääurakoitsija on GS. Betonielementit toimittaa Sean, ja Taehwa vastaa aliurakoitsijana elementtiosien asennuksesta. Kaiken kaikkiaan projekti käsittää 84 pilarielementtiä sekä 1 608 palkkielementtiä. Peikon toimitukset ovat alkaneet helmikuussa 2017 ja jatkuvat kesään asti.

“Tämä on Peikon ensimmäinen toimitus Etelä-Koreaan, mutta samanaikaisesti voimalahanke on myös koko maan tasolla edistyksellinen, sillä täyselementtirunkoisia rakennuksia ei Etelä-Koreassa ole juuri viime vuosina tehty. Koska elementtirakentaminen yleistyy Etelä-Korean markkinoilla, aloittaa Peikon ensimmäinen oma työntekijä maassa huhtikuussa 2017. Myyntitoiminnon lisäksi paikallinen tekninen tuki on erittäin tärkeää asiakkaille”, kertoo Peikko Group Oy:n toimitusjohtaja Topi Paananen.

Topi Paananen, toimitusjohtaja, Peikko Group Oy,
puh: +358 50 384 3001, email: topi.paananen@peikko.com

Andrei Naumovich, Peikon Etelä-Korean myynti,
puh: +375 29 302 31 86 email: andrei.naumovich@peikko.com

Jakelu:
Keskeinen media, Peikon internetsivut

Peikko Group Oy on johtava maailmanlaajuinen betonirakenteiden liitostekniikkaan ja liittorakenteisiin keskittyvä yritys. Peikon innovatiiviset ratkaisut tekevät asiakkaiden rakennusprosessista helpomman, nopeamman ja turvallisemman. Peikolla on tytäryhtiöt 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Kiinassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa ja tuotantoa 9 maassa ympäri maailmaa. Suomen liiketoiminnasta vastaa Peikko Finland Oy. Peikko Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 173 miljoonaa euroa. Peikko on vuonna 1965 perustettu perheyhtiö ja sen palveluksessa on yli 1 400 ammattilaista. Lisätietoja: www.peikko.com.