Peikko toimittaa DELTABEAM® -liittorakenteen asuinrakennushankkeeseen Kanadaan

Peikko Groupin kanadalainen tytäryhtiö Peikko Canada Inc. on saanut huomattavan tilauksen senioriasumisen rakennushankkeeseen Burlingtonissa, Ontariossa. Peikko toimittaa kohteeseen 1,4 kilometriä DELTABEAM®-liittopalkkeja. Village of Tansley Woods -alueen kolmannen osan laajennushanke alkaa syyskuussa 2017, ja on arvioitu päättyvän vuoden 2018 aikana. Hanke käsittää 12 lisäasuinkerroksen ja 52 asunnon rakentamisen.

Hankekehittäjänä toimii RBJ Schlegel Holding INC.; yksityinen holding-yhtiö, joka on Ronald Schlegelin perheen omistuksessa. Hankkeen arkkitehtuurista vastaa Cornerstone, ja rakennesuunnittelijana toimii Gray and Fick. Pääurakoitsija on Alder Construction Group.

“Perinteisesti RBJ Schlegel Holding INC. on käyttänyt rakentamisessa paikallaanvalurakenteita. DELTABEAM®-liittorakenteen käyttäminen kuitenkin vähentää rakennuksessa tarvittavia pilareita ja kantavia seiniä, ja näin nopeuttaa rakentamista”, kertoo Gray and Fick:n omistaja Bill Fick.

”On hienoa nähdä yhä useampia senioriasuntoja Kanadassa rakennettavan palonkestävillä rakenteilla kuten Peikon DELTABEAM®-liittorakenne. Palkin sisäpuolinen paloraudoitus luo hankkeelle kustannus- ja ajansäästöä rakennusvaiheessa. DELTABEAM®-liittopalkin palonkestävyys on jopa neljä tuntia ja se saavutetaan ilman työmaalla tehtävää erillistä palosuojausta”, toteaa Peikko Group Oy:n toimitusjohtaja Topi Paananen.

Topi Paananen, toimitusjohtaja, Peikko Group Oy,
puh: +358 50 384 3001, email: topi.paananen@peikko.com

Dominic Lemieux, toimitusjohtaja, Peikko Canada Inc.,
puh: +1 888 734 5567, email: dominic.lemieux@peikko.com

Jakelu:
Keskeinen media, Peikon internetsivut

DELTABEAM®-liittorakenne on Peikon liittopalkkijärjestelmä joka soveltuu kaikenlaisiin rakennuksiin. Se mahdollistaa joustavat pohjaratkaisut rakennuksen elinkaaren ajan sekä vaivattomat LVI- ja sähköasennukset. DELTABEAM®-liittorakenteen avulla kerroskorkeutta voidaan pienentää jopa 500 millimetriä, jolloin rakennuksen tilavuus pienenee ja energiatehokkuus paranee. DELTABEAM®-liittorakenteen avulla voidaan toteuttaa helposti myös erilaisia ulokkeita ja muita haastavia julkisivumuotoja ilman paikallavalua.

Peikko Group Oy on johtava maailmanlaajuinen betonirakenteiden liitostekniikkaan ja liittorakenteisiin keskittyvä yritys. Peikon innovatiiviset ratkaisut tekevät asiakkaiden rakennusprosessista helpomman, nopeamman ja turvallisemman. Peikolla on tytäryhtiöt 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Kiinassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa ja tuotantoa 9 maassa ympäri maailmaa. Suomen liiketoiminnasta vastaa Peikko Finland Oy. Peikko Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 173 miljoonaa euroa. Peikko on vuonna 1965 perustettu perheyhtiö ja sen palveluksessa on yli 1 500 ammattilaista. Lisätietoja: www.peikko.com.