Peikon uuden Pietarin tehtaan toiminta käynnistyi

Peikko Group Oy on avannut uusimman tehtaansa Pietariin Venäjällä. Uuden tehtaan tuotanto- ja logistiikkatilat käsittävät 9 000 m2, ja se on varustettu uusinta teknologiaa edustavilla koneilla ja laitteilla. Tehtaalla valmistetaan laajaa tuotevalikoimaa; betonirakentamisen liitososia, DELTABEAM®-liittopalkkeja ja tuulivoimalaperustuskomponentteja. Virallinen avajaistilaisuus pidettiin 18.4. ja tehtaan avasivat Suomen Pietarin pääkonsuli Anne Lammila ja Pietarin kaupungin innovaatio- ja teollisuuspolitiikan valiokunnan varapuheenjohtaja Fedorova Elena Vladimirovna.

Peikko perusti Venäjälle oman tytäryhtiön OOO Peikon vuonna 2006, jolloin Pietariin avattiin myyntitoimisto. Vuonna 2010 Pietarissa käynnistettiin pienimuotoinen tuotantotoiminta. Uusi tehdas mahdollistaa Venäjän tuotevalikoiman merkittävän laajentamisen sekä DELTABEAM®-liittopalkkien ja tuulivoimalaperustuskomponenttien valmistuksen aloittamisen. Tehtaan tuotanto on sertifioitu ISO 3834-2- ja  EN 1090 –sertifikaattien mukaisesti. Peikko on yksi harvoista alansa yrityksistä, jolla on merkittävää tuotantotoimintaa Venäjällä.

”Venäjä on valtava markkina, jossa asiakkaiden laatuvaatimukset kasvavat nopeasti. Peikon paikallisesti valmistetut ja modernit tekniset ratkaisut tarjoavat uusia mahdollisuuksia tehostaa venäläisen rakennusteollisuuden toimintaa. Me Peikolla näemme suurta kasvupotentiaalia Venäjän, Valkovenäjän ja Kazakstanin tulliliiton alueella”, kertoo Peikko Group Oy:n toimitusjohtaja Topi Paananen.

Lisätietoja:

Topi Paananen, toimitusjohtaja, Peikko Group Oy, GSM: 050 384 3001, sähköposti: topi.paananen@peikko.com

Jakelu:
Keskeinen media, Peikon internetsivut

Kuvamateriaalia 18.4.2018 pidetyistä tehtaan avajaisista

Peikko Group lyhyesti:

Peikko Group Oy on johtava maailmanlaajuinen betonirakenteiden liitostekniikkaan ja liittorakenteisiin keskittyvä yritys. Peikon innovatiiviset ratkaisut tekevät asiakkaiden rakennusprosessista helpomman, nopeamman ja turvallisemman. Peikolla on tytäryhtiöt 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Kiinassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa, ja sertifioitua tuotantoa 7 maassa. Suomen liiketoiminnasta vastaa Peikko Finland Oy. Peikko Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 188 miljoonaa euroa. Peikko on vuonna 1965 perustettu perheyhtiö ja sen palveluksessa on yli 1 600 ammattilaista. Lisätietoja: www.peikko.com.

Yrityksestä

Peikko Group Oy on johtava maailmanlaajuinen betonirakenteiden liitostekniikkaan ja liittorakenteisiin keskittyvä yritys. Peikon innovatiiviset ratkaisut tekevät asiakkaiden rakennusprosessista helpomman, nopeamman ja turvallisemman. Peikolla on myyntitoimistot yli 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Kiinassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa, ja sertifioitua tuotantoa 7 maassa. Suomen liiketoiminnasta vastaa Peikko Finland Oy. Peikko Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 188 miljoonaa euroa. Peikko on vuonna 1965 perustettu perheyhtiö ja sen palveluksessa on yli 1 800 ammattilaista. Lisätietoja: www.peikko.fi ja www.peikko.com