Pemamek sai Keppel Felsin Singaporen telakalta miljoonakaupat

Pemamek Oy on saanut yli 10 miljoonan kaupat Keppel FELSin telakalta Singaporesta. Kauppa vahvistaa loimaalaisen Pemamekin tilauskantaa huomattavasti sekä takaa vakavaraisen yhtiön työllisyyttä edelleen.

Saadussa kaupassa Keppel Fels modernisoi nykyisen tuotantolinjansa PEMAn hitsausautomaatioratkaisulla, joka on ensimmäinen laatuaan ja myös maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen porauslauttojen valmistuksessa.

Pemamekin hitsausautomaatioratkaisu on kehitetty erityisesti porauslauttojen valmistukseen. Toimitus koostuu mittavasta paneelilinjasta, jossa on useita edistyksellisiä järjestelmiä sekä mikropaneelilinja. Linjastoa voidaan myöhemmin vielä tehostaa robottisovellutuksilla, mikä edelleen kasvattaa telakan tuottavuutta. Toimituksessa on erikoista myös se, että laitteiston asennus tulee tapahtumaan yhtäaikaisesti tuotannon rinnalla. PEMA hitsausasemat ja -portaalit käyttävät uusinta Lincoln Electricin hitsaustekniikkaa.

Kauppaan sisältyvät myös Pemamekin huoltopalvelu Singaporessa, vuosihuollot sekä ylläpitosopimus sujuvan tuotannon turvaamiseksi.

”Valitsimme Pemamekin partneriksemme heidän käytännössä todettujen hyvien laitteidensa vuoksi sekä siksi, että Pemamek pystyy toimittamaan juuri meidän tarpeisiimme soveltuvan ratkaisun. Läheisellä yhteistyöllä olemme löytäneet tavat nostaa tuottavuuttamme, vähentää kustannuksia pitkällä aikavälillä sekä samalla uudistaa tuotantoamme. PEMAlla on selkeä johtoasema siinä mitä he tekevät ja olemme tyytyväisiä, että he ovat esittäneet meille luovia uusia ratkaisuja tuotantomme tehostamiseksi, ” sanoo NG Seng Chong, Keppel FELS Singaporen telakan apulaisjohtaja.

Keppel Fels on maailman johtava offshore öljynporauslauttojen sekä erikoisalusten valmistaja. Keppel Offshore & Marine (Keppel O&M) -yhtiöihin kuuluvat Keppel FELS, Keppel Shipyard ja Keppel Singmarine. Keppel O&M:llä on 20 telakkaa ja toimistoa maailmanlaajuisesti.

Keppel FELS on toimittanut viimeisen kymmenen vuoden aikana yli puolet maailman uusista porauslautoista ja kolmanneksen kelluvista porauslautoista. Yhä kasvavan tuotannon tarpeisiin Keppel FELS saa lisää tuottavuutta ja resursseja uudella toimitettavalla paneelilinjalla.

Korkeat tehokkuusvaatimukset

Keppelin brändiin kuuluvat olennaisesti tehokkuus ja tuottavuus. Keppelin telakat ovat tunnettuja projektien aikataulujen ja budjettien pitävyydestä sekä korkeasta työturvallisuudesta. Keppel FELS mainitsee tärkeimmäksi syyksi suomalaisen Pemamekin valitsemisen toimittajaksi heidän joustavan suunnittelunsa, tuottavat ratkaisunsa sekä laatutekijät.

Tavoitteena kustannusten karsiminen

Pemamekin hitsausautomaatioratkaisut vähentävät tuotantokustannuksia sekä lisäävät paneelien valmistusprosessin nopeutta.

Toteutunut kauppa on jo toinen Keppelin ja Pemamekin välillä vuoden sisään: Keppel Offshore & Marinen uusi telakka Bakussa Azerbaidzanissa teki kaupat Pemamekin kanssa paneelilinjasta vuoden 2012 alussa. Keppelin Bakun telakalla tehdään tankkereita, offshore-aluksia sekä korjaustöitä.

Avainsanat:

Lainaukset

Valitsimme Pemamekin partneriksemme heidän käytännössä todettujen hyvien laitteidensa vuoksi sekä siksi, että Pemamek pystyy toimittamaan juuri meidän tarpeisiimme soveltuvan ratkaisun. Läheisellä yhteistyöllä olemme löytäneet tavat nostaa tuottavuuttamme, vähentää kustannuksia pitkällä aikavälillä sekä samalla uudistaa tuotantoamme. PEMAlla on selkeä johtoasema siinä mitä he tekevät ja olemme tyytyväisiä, että he ovat esittäneet meille luovia uusia ratkaisuja tuotantomme tehostamiseksi.
NG Seng Chong, Keppel FELS Singaporen apulaisjohtaja