Pepsi Max avaa uuden musiikkikaupan netissä

Report this content

Helsinki – (29.3.2005) – Pepsi Max avaa Suomessa uuden nettimusiikkikaupan osoitteessa www.maxmusic.fi. Maaliskuun 29. päivänä suurelle yleisölle avattavalta Pepsi Max Music -sivustolta kuluttaja voi valita suosikkinsa lähes 400 000 kappaleen joukosta. Yksittäisten kappaleiden lisäksi tarjolla on äänilevyn mittaisia kokonaisuuksia huomattavasti uutta cd-levyä huokeammin hinnoin.

”Musiikki on vahvasti mukana Pepsin brändissä, joten musiikkikauppa on luonnollinen lisä palveluvalikoimaamme. Pepsi Max Musicin avulla haluamme tarjota viihteellistä lisäarvoa tärkeimmille kohderyhmillemme”, PepsiCo Nordic Finlandin markkinointipäällikkö Kati Niemelä sanoo. Uutta Pepsi Max Music -kaupassa on se, että se tarjoaa ensimmäisenä maailmassa mahdollisuuden ladata kännykkään aidot True Tone –soittoäänet lähes kaikista kaupan sadoista tuhansista kappaleista. Muissa vastaavissa nettikaupoissa aitojen soittoäänien valikoima on ollut hyvin rajallinen. ”Erityisesti nuoret ovat kiinnostuneita saamaan kännykkäänsä soittoääneksi aidon version suosikkikappaleestaan. Pepsi Max Musicin 400 000 kappaleen valikoimasta löytyy varmasti hittibiisi jokaiseen makuun. Musiikkivalikoimaa myös päivitetään jatkuvasti”, Niemelä sanoo. Lähes kaikki levy-yhtiöt mukana Pepsi Max Music tekee Suomessa yhteistyötä lähes jokaisen suuren levy-yhtiön kanssa, mutta myös pienempien yhtiöiden tuotanto on laajasti esillä. Voimakkaasti mukana yhteistyössä on hip hop -musiikkia tuottava Rähinä Records. Pienelle levy-yhtiölle yhteistyö on suuri mahdollisuus. ”Meidän kannaltamme suurin hyöty on tietenkin siinä, että saamme Pepsiltä käyttöömme osaavan markkinointikoneiston. Pienenä levy-yhtiönä omat resurssimme ovat hyvin rajalliset”, taiteilijanimellään Elastinen musiikin ystäville tutuksi tullut Rähinä Recordsin toimitusjohtaja Kimmo Laiho sanoo. Laiho haluaa myös olla aktiivisesti mukana tukemassa laillisen verkkomyynnin kasvua musiikkibisneksessä. ”Musiikin lataaminen laittomasti syö paljon levy-yhtiöiden leipää, joten haluamme olla etujoukoissa taistelemassa sitä vastaan. Verkko on oikein käytettynä hieno kanava, sillä sen ansiosta saamme musiikkiamme tarjolle samanaikaisesti ympäri maailman.” Lisäarvoa faneille Faneille Pepsi Max Musicin ja Rähinä Recordsin yhteistyö tarjoaa paljon sellaista, mitä perinteisestä musiikkikaupasta ei saa. ”Yhteistyö mahdollistaa eksklusiivisten palveluiden tarjoamisen faneille. Max Musicin sivuilta voi jatkossa ladata esimerkiksi sellaisia tuottamiamme biisejä, jotka eivät koskaan tule kauppojen hyllyille. Voimme myös tarjota videoklippeinä ainutlaatuista materiaalia vaikkapa keikoilta tai äänitysstudiosta”, Laiho sanoo. Pepsi Max Music lanseerataan toistaiseksi vain Suomessa. Myös toteutuksesta vastaavat täysin suomalaiset voimat. Kauppapaikan teknisen ympäristön on suunnitellut ja rakentanut SecuryCast Oy. True Tone -soittoäänet tekee Dialtone Oy. PepsiCo Suomessa Pepsi tuli Suomen markkinoille jo vuonna 1968. Vuoden 1999 alusta Pepsi-tuotteiden valmistuksesta ja jakelusta on vastannut Hartwall. Suomessa markkinoitavia ja myytäviä Pepsi-tuotteita ovat Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Max Cool Lemon, 7UP, Mountain Dew ja Gatorade. PepsiCon markkinaosuus kasvoi Suomessa voimakkaasti koko 1990-luvun: Pepsin osuus Suomen päivittäistavarakaupan kolajuomamarkkinoista kasvoi vuoden 1990 seitsemästä prosentista vuoden 2003 lopun 35 prosenttiin. Lisätietoa osoitteessa www.pepsi.fi. Lisätietoa: PepsiCo Nordic Finland Markkinointipäällikkö Kati Niemelä puh. + 358 9 6824 450 kati.niemela@intl.pepsico.com