Mäkikotkille kaivatut kellot

Tiedote 2.1.2015

Mäkihyppääjät kokivat epävarmuuden hetkiä oikeasta hyppyajankohdasta Oberstdorfissa. Lauri Asikainen odotteli tornissa kilpailun alkamista ja kaipaili kelloa, jotta tietäisi milloin hypätä. Suomalainen, pitkiä perinteitä omaava kellomaahantuoja, Oy Perkko, päätti ottaa ongelman haltuun ja lähetti Innsbruckiin suomalaismäkikotkille huoltajineen Seiko 5 Sport -automaattirannekellot. Nyt eivät hyppyjen ajankohdat enää tuota ongelmaa.

Suomalaisille yksi rakkaimmista talviurheilulajeista on mäkihyppy. Suomalaiset ovat olleetkin aina lajin terävintä kärkeä. Nyt käynnissä oleva mäkiviikko kuuluu monen suomalaisen tv-katsojan vuodenvaihteen perinteiseen ohjelmaan ja suomalaishyppääjien onnistumisia jännitetään kotikatsomoissa laajalti.

”Mäkiviikko on yksi suurimmista tapahtumista mäkihypyssä, ja siellä onnistuminen on Suomelle erittäin tärkeää. Mäkihypyssä ajoituksen onnistuminen ratkaisee monta asiaa. Tämän yhteistyön avulla varmistamme aikatauluissa pysymisen ja toivottavasti Seikon tarkkuus siirtyy myös hyppyrin keulalle”, sanoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Seiko näkee myös automaattikellolle tärkeinä ominaisuuksina jatkuvan liikkeen ja tarkkuuden.  Siksi Perkko päätti lahjoittaa näitä ominaisuuksia sisältävät rannekellot mäkikotkillemme.

”Suomalainen mäkihyppy on nousussa suomalaisin voimin. Pitkäjänteinen ja laadukas työ tulee tuottamaan jatkossa ilon hetkiä suomalaisille mäkihypyn katsojille. Me suomalaiset olemme ylpeitä hyppääjistämme sekä valmentajistamme. Mäkihyppääjät luottavat omaan osaamiseensa. Samoin me luotamme Seikon osaamiseen. Seikot valmistetaan kaikki Seikon oman suunnittelun ja tuotannon voimin, toteaa maahantuojan Seiko-myyntipäällikkö, olympiamitalisti ja entinen yhdistetyn urheilija, Jari Mantila.

”Olemme Perkolla ylpeitä omasta suomalaisuudestamme ja erityisen ylpeitä taitavista hyppääjistämme. Meille on tärkeää tukea suomalaista huippu-urheilua, ja halusimme auttaa suomalaisia menestymään näissä tärkeissä kisoissa,” sanoo Oy Perkon toimitusjohtaja Ari Törmälä.

Jari Mantila
myyntipäällikkö
jari.mantila@perkko.fi

Ari Törmälä