Golf-lupaus Teemu Bakker ja Peugeot yhteistyöhön

Golfin nuori ammattilaislupaus Teemu Bakker ja Peugeot-maahantuoja Maan Auto Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Golfin kansainvälisesti toiseksi ylimmällä Challenge Tour-tasolla pelaava Teemu nähdään Suomessa menestysjahdissa Vierumäki Golfin isännöimässä kansainvälisessä Challenge Tourin osakilpailussa 11 – 14. elokuuta.

Vuonna 2014 ratkaisevat askeleen urallaan ottanut Teemu on jo ehtinyt aloittaa kolmannen kauden ammattilaisena. Tällä kaudella suunnitelmissa on pelata 15 – 20 kilpailua.

Hierova istuin sinetöi autovalinnan

Teemu matkustaa paljon ja saapuu monesti kotimaan kamaralle suoraan usean päivän kestäneestä turnauksesta.

-        Tällä tasolla lennetään vielä turistiluokassa, ja 196 cm pitkänä jalat ja selkä ovat tiukoilla lentojen aikana. Merkittävä autovalinnan taustatekijä oli hieronnalla varustettu kuljettajan istuin. Monipuolisesti säädettävän ristiseläntuen ja siihen liitetyn hieronnan avulla voin aloittaa matkasta palautumisen heti autoon päästyäni. Peugeot 308 tarjoaa myös runsaasti tavaratilaa ja oivallisen ergonomian, joten autovalinta oli helppo juttu, Teemu Bakker taustoittaa valintaansa.

-        Suomalaisittain on myös mukavaa, että Leijona-logo koristaa asusteita luoden samalla mielleyhtymän Suomesta ja suomalaisuudesta, Teemu jatkaa.

Kolmesataa metriä yhdellä lyönnillä

Pituudesta on pelaajalle golfissa etua. Kookas pelaaja saa heilahduslyöntiin vipuvartta joka auttaa lennättämään pallon pitkälle avauslyönnissä.

-        Avauslyönteihin saan venytettyä pituutta sellaiset 270, joskus jopa 300 metriä. Se antaa hieman etua ja kun lähipelini on kehittynyt ammattilaisaikana oikeaan suuntaan, pelituloksetkin ovat sitä myötä parantuneet.

Teemu Bakker tunnetaan paitsi pitkistä avauslyönneistään, niin myös tasaisuudesta. Viime vuonna hän oli koko kauden ajan viiden kärkinimen joukossa Pro Golf Tourilla.

Tulospoimintoja Teemun uralta

Teemun paras saavutus tähän mennessä on viime vuoden 5. sija Pro Golf Tourin rankingissa. Hän oli ensimmäinen suomalainen, joka ansaitsi paikan Challenge Tourille tätä kautta.

Teemu Bakkerin nimi laitettiin golfia seuraavien vihkoihin jo vuonna 2008, jolloin hän pelasi Hollannissa Euroopan Tourin kilpailun vasta 17-vuotiaana eli sarjan kaikkien aikojen nuorimpana pelaajana. Maajoukkuevuosilta Teemu Bakkerilla on myös voitto Sloveniassa pelatusta miesten amatöörikilpailusta.

Vierumäen Challenge Tour innostaa

Vierumäki Golf on saanut Challenge Tourin osakilpailun, joka pidetään elokuun toisessa viikonvaihteessa. Kilpailun palkintosumma on 180 000 euroa.

-        On todella upeaa saada pelata Suomessa. Hienoa on myös että villien korttien kautta moni kotimainen pelaaja pääsee kisaamaan Vierumäellä ja tunnustelemaan Challenge Tourin tasoa ja ilmapiiriä, Teemu iloitsee.

Avainsanat: