Jaro Kinnusen rallitavoitteet ulkomailla

Viime vuonna Suomessa ensimmäisen Peugeot 208 R2 -ralliauton esitellyt Jaro Kinnunen on tiiminsä kanssa siirtänyt katseensa ulkomaan kilpailuihin ja asfalttiralleihin.

Kaksi voittoa SM-tasolla viime kaudella saavuttanut Kinnunen jätti kotoisen SM-sarjan tutut kilpailut taakseen ja ajaa nyt viikonloppuna Ranskan mestaruussarjan asfalttirallin, Rallye du Touquet -kilpailun. Kyseinen kilpailu käynnistää myös suositun Peugeot 208 Rally Cupin, joka on kerännyt viivalle nopeiden ranskalaiskuskien lisäksi useita nuoria kykyjä muista maista.

- Taso on Ranskassa todella kova juuri kaksivetoisten luokissa ja kilpailijoita on paljon. Mukana on suuri määrä R2-kilpureita. Meidän Peugeot 208 Rally Cupin pisteitä on tavoittelemassa yli 20 kilpailijaparia, Kinnunen toteaa.

Tuleva ralli on Jaro Kinnuselle uran ensimmäinen asfalttiralli. Espoolainen 24-vuotias kuljettaja testasi autoaan Ranskassa alkuviikolla, jonka kokemuksen jälkeen hän ja kartanlukija Mikael Korhonen tietävät paremmin paikalliset olosuhteet.

- Reilu 100 kilometriä ajoimme testiä. Auton puolesta kaikki on kunnossa. Lähden nyt hakemaan asfaltilta oppia ja yritän edetä askel kerrallaan, Jaro Kinnunen pohtii.

- Juniorivuosina ajoin monta asfalttisprinttiä Suomessa, mutta niitä ei voi edes verrata kaksipäiväisen ja pitkän asfalttirallin haasteisiin, Kinnunen tiedostaa.

Rallye du Touquet käynnistyy huomenna perjantaina ja päättyy lauantaina. Kilpailua voi seurata osoitteesta http://www.rallye-sport.fr/rallye-du-touquet-2014