Peugeot 208:lle viisi tähteä Euro NCAP -kolaritestissä

Peugeot asetti 208:aa suunnitellessaan tavoitteeksi luoda ulkomitoiltaan kompakti, sisätiloiltaan edeltäjäänsä tilavampi, taloudellinen ja turvallinen auto. Näiden kaikkien ominaisuuksien yhdistäminen oli haasteellinen tehtävä, mutta siitä onnistuttiin, lopputuloksena viisi tähteä Euro NCAP:n kolaritestissä.

Peugeot 208 on käytännöllinen jokapäiväisessä ajossa ja ajomukavuudeltaan huippuluokkaa.

208 on edeltäjäänsä keskimäärin110 kgkevyempi ja CO2-päästö- ja kulutuslukemat alhaiset. Keventyneen painon ja pienemmän kulutuksen ansiosta auton käyttökulut ovat aiempaa pienemmät.

Euro NCAP, riippumaton kolaritestejä suorittava järjestö, on vastikään ottanut käyttöön uudet,

entistä tiukemmat arvostelukriteerit, joiden mukaan uusien autojen on oltava turvallisia jokaisella testin neljästä osa-alueesta.

Peugeot 208 on omassa kokoluokassaan ensimmäinen auto, joka on saanut uuden arvosteluasteikon käyttöönoton jälkeen viisi tähteä kolaritestissä.

Peugeot 208 varmistaa kaikkien autossa matkaavien turvallisuuden, sillä jo Access-perusversiossa on vakiovarusteena ABS-jarrut, ESP-ajonhallintajärjestelmä, kuusi turvatyynyä, Isofix-kiinnikkeet, tasanopeussäädin, turvavyömuistutin etuistuimilla, aktiivinen jalkatuki jne. Myös 208:n rakenne suojaa hyvin matkustajia.

Euro NCAP:n testitulos on paras mahdollinen todiste 208:n aktiivisesta ja passiivisesta turvallisuudesta. Myös uudelleen suunniteltu kuljettajan ympäristö pienine ohjauspyörineen ja ohjauspyörän ylä-puolelle sijoitettuine mittaristoineen helpottaa omalta osaltaan ajamista. Lähes silmien korkeudelle sijoitetut mittarit toimivat heijastusnäytön tavoin. Kuljettajan ei tarvitse nostaa katsettaan tiestä, vaan hän voi turvallisesti keskittyä ajamiseen.

Liitteenä Euro NCAP –kolaritestitulos.

Lisätietoa: www.autoliitto.fi / Euro NCAP –kolaristestit

Riitta Luomala, Peugeot-viestintä, Maan Auto Oy, gsm 0400 431 303