• Peugeot/

Peugeot 3008 HYbrid4, maailman ensimmäinen dieselhybridi markkinoille vuonna 2011 Ensiesittelyssä Pariisin autonäyttelyssä lokakuussa 2010

Peugeot tuo keväällä 2011 markkinoille maailman ensimmäisen dieselhybridin, 3008 HYbrid4:n, jossa ajamisen ilo yhdistyy ympäristöarvot huomioivaan teknologiaan. Suomeen 3008 HYbrid4 rantautuu syksyllä 2011. Peugeot 3008 HYbrid4 on tuotantoversiona ensi kertaa esitteillä Pariisin autonäyttelyssä lokakuussa 2010.

Tähän asti markkinoille tulleet hybridiautot ovat olleet bensiinimoottorilla varustettuja. Dieselteknologian vahvana osaajana tunnetulle Peugeotille oli kuitenkin luonnollista hybridiautoonsa nimenomaan HDi-dieselmoottori, jonka polttonesteenkulutus on noin 30% alhaisempi kuin samankokoisella bensiinimoottorilla. FAP-hiukkassuodattimen ansiosta moottorin pakokaasut ovat huomattavan puhtaat.

Peugeot 3008 HYbrid4:ssä yhdistyy useita etuja: nelipyöräveto, kokonaisteho 147 kW (200 hv),toisen sukupolven Stop & Start –järjestelmä, nollapäästö sähkömoottorilla ajettaessa, alhainen polttoneesteenkulutus 3,8 l/100 km ja CO2-päästö 99 g/km.
Voimanlähteinä 3008 HYbrid4:ssä on 120 kW (163 hv) tehoinen 2,0 litrainen HDi 163 FAP –dieselmoottori ja 27 kW (37 hv) tehoinen sähkömoottori. Dieselmoottori on yhdistetty etupyörävetoon, sähkömoottori takapyörävetoon.

TIEDOTE KOKONAISUUDESSAAN PDF-LIITTEENÄ
KUVAT LIITTEENÄ