• Peugeot/

Peugeot 301, uusi kompakti 4-ovinen sedan kansainvälisille, kasvaville automarkkinoille.

Peugeot 301 on esitteillä ensi kerran Pariisin autonäyttelyssä 2012, myyntiin se tulee Turkissa, Venäjällä, Kreikassa, Pohjois-Afrikassa, latinalaisessa Amerikassa – ei Keski-Eurooppaan tai Pohjoismaihin.

Nyt esiteltävä 301 kertoo Peugeotin kansainvälistymisestä ja halusta valloittaa uusia markkinoita. Peugeot 301 on suunniteltu erityisesti laajoja asiakasryhmiä varten eli niille, joita rationaalinen mutta hyvin varusteltu neliovinen sedan houkuttelee. Ensi kerran 301 tulee olemaan yleisön nähtävillä Pariisin autonäyttelyssä syksyllä 2012, markkinoille se tulee Turkissa 1.11.2012 ja sen jälkeen useissa itäisen Euroopan maissa, kuten Venäjällä ja Ukrainassa, sekä Kreikassa, Pohjois-Afrikan maissa sekä joissakin latinalaisen Amerikan maissa. Keski-Eurooppaan tai Pohjoismaihin 301 ei tule myyntiin.

301, jonka odotetaan nousevan yhdeksi merkin myydyimmistä malleista, on Peugeotin uuden identiteetin ja muotokielen mukainen, tyylikäs ja moderni automalli. Se on suunniteltu soveltumaan kaikenlaisiin olosuhteisiin, myös ääriolosuhteisiin kuumaan ja kylmään sekä huonokuntoisille teille.

301 on4,44 mpitkä ja muilta mitoiltaan kilpailijoitaan tilavampi. Sen takaistuimen tilat ovat segmentin suurimmat akselivälin ollessa2,65 m. Tavaratila on kooltaan peräti 506 dm (VDA 210). 301:n käyttömukavuus on korkeaa luokkaa, samoin turvallisuus ja ajomukavuus. Turvavarustus on runsas: ESP, ABS, neljä turvatyynyä, Isofix jne.

Peugeot 301:n voimanlähteet edustavat viimeisintä moottoriteknologiaa. Tarjolle tulee mm. uusi

3-sylinterinen, vähäpäästöinen 1,2 litrainen VTi-moottori:

● 1,2 lVTi 71 (52 kW), manuaalivaihteisto tai 2Tronic-vaihteisto – uusi 3-sylinterinen moottori

●1,6 lVTi 115 (85 kW), manuaali- tai automaattivaihteisto

●1,6 lHDi 92 (68 kW), manuaalivaihteisto

301:ssä on vakiona mm. ESP, ABS-jarrut, ilmastointi, MP3-soitin, Bluetooth, peruutustuka jne.

Peugeot 301 on mukava ja turvallinen perheautosta, jonka ajettavuus on kaikkien Peugeotien tapaan erinomainen. 301 valmistetaan Peugeotin tehtailla Vigossa, Espanjassa.

Riitta Luomala, Peugeot-viestintä, Maan Auto Oy, gsm 0400 431 303