PEUGEOT 308:LLE VIISI TÄHTEÄ EURO NCAP:N TÖRMÄYSTESTISSÄ

Uusi Peugeot 308, joka esiteltiin Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuussa 2013 ja joka on tullut markkinoille kaikkialla Euroopassa tämän syksyn aikana, saavutti Euro NCAP:n kolarituvallisuutta mittaavassa törmäystestissä parhaan mahdollisen eli viiden tähden tuloksen.

Uusi 308 selvitti erinomaisesti kaikki uudet, entistä tiukemmat arvostelukriteerit, joiden mukaan uusien autojen on oltava turvallisia jokaisella testin neljästä osa-alueesta (aikuisten matkustajien suoja, lasten suoja, jalankulkijatörmäys ja turvavarusteet).

Peugeot 308:n turvallisuuden varmistavat kuljettajan ja etumatkustajan etuturvatyynyt, päätä suojaavat turvaverhot sekä sivuturvatyynyt, jotka ovat vakiovarusteita kaikissa 308-versioissa.

Kuljettajan ja etumatkustajan turvavöissä on esikiristimet ja voimanrajoittimet. Etu- ja takaistuimissa on turvavyömuistuttimet. Takaistuimien reunapaikoilla on Isofix-kiinnikkeet ja top tether -yläankkurointi turvaistuimille.

Uusi Peugeot 308 on varustettu monella ajettavuutta parantavalla innovatiivisella varusteella kuten aktiivinen vakionopeudensäädin, törmäysvaroitin, hätäjarrutustehostin, älyavain*, kuolleen kulman varoitin* ja peruutuskamera*. (Tähdellä merkityt varusteet ovat vakio- tai lisävarusteita varustetasosta riippuen.)

Uuden Peugeot 308 innovatiivinen i-Cockpit -ohjaamo tavallista pienempine ohjauspyörineen ja suurikokoisine 9,7” kosketusnäyttöineen on saavuttanut autonostajien suosion Euroopan eri maissa.

Kaksi kuukautta markkinoille tulonsa jälkeen jo yli 24.000 autoilijaa Euroopassa on valinnut Peugeot 308:n uudeksi autokseen.

Avainsanat:

Yrityksestä

Maan Auto Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Peugeot-merkkisiä henkilö- ja tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluita kuluttajille.Maan Auto Oy on perustettu vuonna 1945. Ensimmäisen Peugeotin Maan Auto toi Suomeen jo vuonna 1948. Maan Auto on Veho Groupin tytäryhtiö.