PEUGEOT 308:N MYYNTI LISÄÄNTYI ENITEN HENKILÖAUTOISTA

Peugeot 308:n myynnin kasvuprosentti oli omaa luokkaansa tammi-helmikuussa. Alkuvuoden aikana asiakkaille toimitettiin yhteensä 246 autoa, mikä tarkoitti käytännössä 119,6 prosentin kumulatiivista muutosta verrattuna tammi-helmikuuhun 2014 ­– enemmän kuin millään muulla mallilla 30 suosituimman henkilöautomallin listalla. Peugeot on myös merkkinä lisännyt myyntiään 31,5 prosenttia eli nopeammin kuin mikään toinen suosituimmista henkilöautomerkeistä.

Peugeot 308:n suosion kasvu on omaa luokkaansa Suomen 30 myydyimmän henkilöautomallin joukossa. Lisäksi plusmerkkinen luku 119,6 on ainoa kolminumeroinen kasvuprosentti alkuvuoden aikana. Vertailuina listalla seuraavana olevan Volkswagen Passatin kasvulukema oli ”vain” 70,9 % ja uuden Ford Mondeon 52,9 %.

Suomessa myytiin tammikuussa 147 ja helmikuussa 99 uutta Peugeot 308 –mallisarjan autoa. Vuotta aikaisemmin autoja myytiin kahdessa kuukaudessa 112 kappaletta. Hyvä veto siis jatkuu, alkuvuoden myynti on yli kaksinkertaistunut viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna.

Peugeot on myös merkkinä kasvattanut suosiotaan Suomessa selvästi. Alkuvuoden kahden kuukauden aikana asiakkaille on toimitettu 559 uutta Peugeot-henkilöautoa, mikä nosti markkinaosuuden 3,1 prosenttiin. Viime alkuvuoden vastaavat luvut olivat 425 kappaletta ja markkinaosuus 2,0 %. Peugeot on Suomessa siis vahvassa 31,5 prosentin kasvussa ja tällä hetkellä maan 12. suosituin henkilöautomerkki.

Peugeot 308 SW GT täydentää menestysmalliston

Menestyksekäs Peugeot 308 –mallisto täydentyy alkukevään aikana entisestään räväkällä SW GT –versiolla, joka nostaa mallin suorituskyvyn uudelle tasolle. Voimanlähteiksi ovat tarjolla 205-hevosvoimainen 1,6-litrainen bensiini- tai 180-hevosvoimainen BlueHDi 180 -dieselmoottori. Kulutus- ja päästölukemat ovat silti hyvin maltilliset, sillä keskikulutus on ainoastaan 5,8 (be) ja 4,1 litraa (di) sadalla kilometrillä. CO2-päästöt ovat vastaavasti 134 ja 107 g/km.

Hyvän ajettavuuden varmistamiseksi GT on varustettu uudelleen kalibroiduilla jousilla, iskunvaimentimilla ja kallistuksenvakaimilla, ja jousitus on mallista riippuen 10­–20 prosenttia normaalia jäykempi. Vakiovarusteena ovat esimerkiksi sporttinen Dynamic-ajoasetus, hierontatoiminnolla varustetut etuistuimet, Alcantara-verhoilu, LED-valot, mukautuva vakionopeudensäädin, pysäköintitutkat edessä ja takana sekä 18-tuumaiset alumiinivanteet. Vahvasta varustelusta huolimatta GT-malliston hinnat alkavat 34 496 eurosta.