PEUGEOT 508 –KULTAHARKKOKAMPANJAN VOITTAJA

Jukka Viita Tampereelta Peugeotin ainutlaatuisen koeajokampanjan ja kultaharkon voittaja

Peugeot käynnisti viime syksynä Suomessa ainutlaatuisen koeajokampanjan, jonka tavoitteena oli saada mahdollisimman moni autoilija koeajamaan Peugeotin uusi lippulaiva, 508.Tammikuun 2013 lopulla päättynyt kampanja keräsikin yli 2000 koeajoa eri puolilla Suomea. Suomen suurimmaksi autotestiksi nimetyn koeajokampanjan palkintona oli huikea noin 10.000 euron arvoinen,250 gramman painoinen kultaharkko, joka arvottiin 11.2.2012 kaikkien koeajajien kesken.

Kultaharkon onnellinen voittaja ontamperelainen JukkaViita, jolle kultaharkko luovutettiin torstaina 21.2.2013. Autonvaihtoa vakavasti suunnitteleva Viita oli käynyt koeajolla Jyväskylässä Autotalo Laakkosella, jossa hänelle oli kerrottu Kultaharkko-kampanjasta. Lopullinen päätös uuden auton ostosta on Viidalla vielä työn alla, yksi vahvasti varteenotettava vaihtoehto hänellä koeajon perusteella on, 508 Sedan, bensiinimoottorilla ja automaattivaihteistolla varustettuna.

Kultaharkko-kampanjaan osallistuneet koeajajat arvioivat Peugeot 508:n ajo-ominaisuuksia koeajon jälkeen. Arvosanoilla yhdestä viiteen uusi 508 sai ajomukavuudesta loistavat 4,5 pistettä ja yleisestä laadukkuudestaan peräti 4,6 pistettä.

Koeajajien mielipiteitä Peugeot 508:sta:

Peugeot osaa rakentaa autoihinsa "sielun", mikä muilta merkeiltä puuttuu...KOEAJAJA 15: MARKKU, LAPPEENRANTA

- Huippumiellyttävä ajaa, äärimmäisen luotettava auto kokonaisuutena. Kaksitoista Peugeotia omistaneena 508 on paras. KOEAJAJA 23: MATTI, VARSINAIS-SUOMI

Riitta Luomala, Peugeot-viestintä, Maan Auto Oy, gsm 0400 431 303