Peugeot 508 menestyy Euro NCAP:ssa 5 tähteä, myynti käynnistynyt yli odotusten

Peugeot 508 on saanut erinomaisen vastaanoton kaikkialla Euroopassa, niin myös Suomessa, jossa se lanseerattiin huhtikuun alussa 2011. Erityisesti mukavuus, design ja ajonautinto ovat saaneet kiitosta.  508 menestyi hyvin myös uusimmassa Euro NCAP:n törmäystestissä saavuttaen viiden tähden tuloksen.

Erityisen hyvän suojan Peugeot 508 tarjosi peräänajoa seuraavaa niskan piiskaheilahdusvammaa vastaan. 508:n matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa ja etupenkeillä istuvien polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Myös lasten suoja alle 3-vuotiaden osalta ansaitsi täydet pisteet. Etumatkustajan turvatyyny voidaan kytkeä pois, jolloin istuimella voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa lastenistuinta.

Peugeot 508 on otettu Suomessa erittäin hyvin vastaan. Asiakastilauksia on vajaan kahden kuukauden markkinoilla olon aikana kertynyt noin 700 kpl. Kysytyin koriversio Suomessa on ollut SW suhteessa 60/40 Sedaniin nähden. Dieselmoottorin on 508:n voimanlähteeksi valinnut 62% asiakkaista. Suosituin varustetaso on ollut Active (60%), toiseksi suosituin erittäin hyvin varusteltu Allure (21%), Accessin on valinnut 17% ja GT:n 2% asiakkaista.

Erityiskiitosta Peugeot 508 on saanut asiakkailta myös sille myönnetystä ennätyksellisestä viiden vuoden takuusta, jollaista ei aiemmin ole eurooppalaisilla automerkeillä nähty. Uusi viiden vuoden takuu on johdonmukainen tulos Peugeotin työstä laadun ja kestävyyden parantamiseksi.

Riitta Luomala, Peugeot-viestintä, Maan Auto Oy, gsm 0400 431 303