PEUGEOT INVESTOI TUOTANTOON 90 MILJOONAA EUROA

PSA -yhtymä on julkistanut suorittavansa merkittävän uuden tuotantoinvestoinnin Rennes’in tehtailla Ranskassa.  Investointi lähes kaksinkertaistaa Rennes´in tehtaan tuotannon.

Kokonaisbudjetiltaan 90 miljoonan euron investointi kohdistuu uuteen C-segmentin Peugeot-malliin, joka rakennetaan uutta modulaarista EMP2-perusrakennetta hyödyntäen. EMP2- perusrakenteeseen, joka on ensimmäisenä Peugeot-mallina käytössä uudessa 308:ssa, on investoitu jo aiemmin 630 miljoonaa euroa. Nyt päätetty investointi kohdistuu uutuuteen, joka tuodaan markkinoille vuoden 2016 puolivälissä.

Tila-autosegmenttiin sijoittuvan Peugeot 5008-mallin seuraajan tuotantomäärän ennakoidaan nousevan 70.000 kappaleeseen vuoden 2017 aikana, jolloin Rennes’in tehtaiden vuotuinen kokonaistuotantomäärä noussee yli 200.000 kappaleeseen. Vuonna 2012 Rennes´in linjoilta rullasi ulos 129 600 autoa.

Olen erityisen iloinen voidessani vahvistaa uuden auton tuotannon käynnistyvän Rennes’in tehtailla, kuten Philippe Varin, PSA Peugeot Citroën –yhtymän pääjohtaja lupasi vuonna 2012. Yhtymä on sitoutunut vahvasti siihen, että autojen valmistus Ranskan tehtailla jatkuu tulevinakin vuosina,” totesi Denis Martin, PSA –yhtymän teollisista toiminnoista vastaava johtaja.