Peugeot lisää tuotantokapasiteettiaan

Peugeot on ilmoittanut nostavansa 308-mallin tuotantoa ennakoitua suuremman kysynnän vuoksi. Tuotantoa kasvatetaan lisäämällä Sochauxhin tehtaalle kolmas työvuoro.

Maaliskuun alussa Vuoden Autoksi valittu Peugeot 308 on osoittanut olevansa menestys. Uutuus lanseerattiin Euroopassa lokakuussa viime vuonna ja jo tähän mennessä valmistaja on vastaanottanut yli 60 000 tilausta. Pystyäkseen toimittamaan kysyntää vastaavan määrän autoja, Peugeot tulee lisäämään 308-mallin tuotantoa lisäämällä Sochauxin tehtaalleen yövuoron 2. kesäkuuta alkaen.

600 työpaikkaa lisää

Yövuoron lisääminen Kaakkois-Ranskassa Monbéliardin kaupungissa sijaitsevalle Sochauxin tehtaalle tuo lisää 600 työpaikkaa, joista 150 on pysyviä työpaikkoja. Yövuoron tuotantotahti on 26 autoa tunnissa, joka nostaa Peugeot 308:n kokonaispäivätuotannon 1563:een autoon vuorokaudessa. Samalla tehtaalla valmistetaan myös Peugeot 508- ja 3008- mallit.

Yrityksestä

Maan Auto Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Peugeot-merkkisiä henkilö- ja tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluita kuluttajille.Maan Auto Oy on perustettu vuonna 1945. Ensimmäisen Peugeotin Maan Auto toi Suomeen jo vuonna 1948. Maan Auto on Veho Groupin tytäryhtiö.