PEUGEOT-MYYNTI VAHVASSA KASVUSSA

Peugeot kasvatti myyntiään ja vahvisti asemiaan kansainvälisillä automarkkinoilla tammi-kesäkuussa 2014 ”Back in the race” –strategian mukaisesti. Euroopassa Peugeotin myynti nousi 13,5% ja Kiinassa peräti 32,4%. Myynnin positiivista kehitystä ovat olleet siivittämässä uutuusmallit, Vuoden Autoksi valittu Peugeot 308 ja sen farmariversio 308 SW sekä crossover-mallit Peugeot 2008 ja 3008.

Peugeot-mallisto on tällä hetkellä kaikkien aikojen nuorin, keski-iältään vain kolme vuotta. Peugeot on johtava automerkki tavoiteltaessa entistä alhaisempia kulutuslukemia ja CO2-päästöjä. Peugeot-malliston keskimääräinen CO2-lukema on tällä hetkellä 112,2 g/km. Innovatiivisen Peugeot 2008 Air –mallin tulo markkinoille vuonna 2016 merkinnee johtoaseman vahvistumista entisestään.

MENESTYKSEKKÄITÄ LANSEERAUKSIA
Vuoden 2014 ensimmäiset kuusi kuukautta olivat Peugeotille erittäin merkittäviä uusien mallilanseerauksien myötä. C-segmentin uutuusmallia 308:aa on myyty jo yli 100.000 kpl. Farmariversio 308 SW:tä on myyty jo ennen sen tämän kesän aikana tapahtuvaa markkinoille tuloa 21.100 kpl. Sochaux’n tehdas onkin nostanut 308:n tuotantomäärää huhtikuun 160 kappaleesta 900 kappaleeseen vuorokaudessa.

Uusi crossover 2008, joka tuli markkinoille kesällä 2013, on otettu erittäin positiivisesti vastaan. Euroopassa sen markkinaosuus on omassa kokoluokassaan 23,3%. Tämän vuoden kuuden ensimmäisen kuukauden aikana 2008:n tuotantomäärä nousi 100.000 kappaleeseen. Myyntimenestyksen myötä Mulhousen tehdas Ranskassa on kolminkertaistanut 2008:n tuotantomäärän 860 kappaleeseen vuorokaudessa.

Vastikään uudistunut Peugeot 3008 Crossover kasvatti alkuvuodesta myyntiään 13% edelliseen vuoteen verrattuna.

Myös Peugeotin hyötyajoneuvot ovat kasvattaneet suosiotaan myynnin nousun ollessa 7,6% vuoden 2014 kuuden ensimmäisen kuukauden aikana. Keväällä markkinoille tulleen uuden Boxer-mallin myynti on lähtenyt erinomaisesti käyntiin kaikkialla Euroopassa. Uusi Boxer lanseerataan Suomessa syyskuussa.

Automyynti lähti nousuun useissa Euroopan maissa vuoden 2013 tammi-kesäkuuhun verrattuna. Henkilöautojen ja hyötyajoneuvojen myynti nousi Euroopassa keskimäärin 6,6%, Espanjassa peräti 18,8%, Iso-Britanniassa 11,3%, Saksassa 2,7%, Ranskassa 2,7% ja Italiassa 4%.

Peugeot kasvatti myyntilukemiaan Euroopassa 7,6% eli markkinoiden keskiarvoa enemmän saavuttaen 6,6% markkinaosuuden. Peugeotin myynti nousi esimerkiksi Espanjassa 14,3%, Italiassa 16,3% ja Portugalissa peräti 38,5%. Peugeotin markkinaosuus oli nousussa myös useissa Euroopan maissa, esim Ranskassa, Italiassa, Itävallassa, Belgiassa, Tanskassa ja Norjassa.

Ranskassa Peugeotin myynti nousi kaksi kertaa niin paljon kuin markkinat. Ranskan henkilöautomyynnin noustua 2,9% nosti Peugeot myyntiään peräti 7,5% saavuttaen 17% markkinaosuuden. Uusi Peugeot 308 oli C-segmentin myydyin automalli 3% markkinaosuudella ja myös 3008 ja 508 olivat kokoluokkansa myydyimpiä malleja.

PEUGEOT-MYYNTI TAMMI-KESÄKUU 2014 PÄHKINÄNKUORESSA

-        853.000 kpl, nousua +5,7%                                                    - Kiina 185.000 kpl, +32,4%

-        Euroopan maat 522.000 kpl, +13,5%                                    - Hyötyajoneuvojen myynnin nousu +7,6%

Yrityksestä

Maan Auto Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Peugeot-merkkisiä henkilö- ja tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluita kuluttajille.Maan Auto Oy on perustettu vuonna 1945. Ensimmäisen Peugeotin Maan Auto toi Suomeen jo vuonna 1948. Maan Auto on Veho Groupin tytäryhtiö.