Peugeotin elokuun kuukausitiedote

• Peugeot teki kesälläkin hyvää tulosta kärkitusinassa

• Rovaniemellä tehtiin näyttävä Peugeot-tavara-autokauppa

• Uusi Peugeot 208 murskaa luokkansa kulutusennätykset

• Pesunkestävät mattavärit mukaan Peugeot 208-mallistoon

• Peugeot Design Labille kaksi Janus-muotoilupalkintoa

Peugeot teki kesälläkin hyvää tulosta kärkitusinassa

Kesälomakausi ei hiljentänyt Peugeot-myyntiä Suomessa, sillä uusia henkilöautoja myytiin heinäkuussa 210 kappaletta. Vuoden seitsemän ensimmäisen kuukauden kasvu on 15,2 % verrattuna tammi-heinäkuuhun 2014. Peugeot on 1793 myydyllä uudella autolla maan 12. suosituin henkilöautomerkki, ja kasvu on suurinta kärkitusinassa: 15,2 % verrattuna vuoteen 2014. Peugeot 308:n myynti on samaan aikaan lisääntynyt 680 autoon (+63,1 %).

Rovaniemellä tehtiin näkyvä Peugeot-tavara-autokauppa

Pörhön Autoliike Rovaniemellä teki paikallisesti näkyvän Peugeot-tavara-autokaupan. Asiakkaana oli Vastuuremontti Oy, joka osti kerralla seitsemän Peugeot Expert- ja Boxer-tavara-autoa. Toimitetut autot on jo tuotantolinjalla räätälöity ostajan oman yrityksen väreihin. Peugeot-tavara-autot voidaan viimeistellä tuotantolinjalla asiakkaan omiin väreihin, kun kyse on useamman kappaleen ostoerästä.

Uusi Peugeot 208 murskaa luokkansa kulutusennätykset

Kansainvälisesti myydyin Peugeot-malli, tänä vuonna uudistunut 208, esitellään Suomessa elokuun lopulla. Syksyn aikana mallisto laajenee myös urheilullisilla GT Line – ja GTi–huippuversioilla. Peugeot 208:aan tulee nyt tarjolle uusi 1,2-litrainen turboahdettu PureTech 110 S&S –versio, jonka CO2-päästö on vain 103 g/km. Moottoriin voidaan yhdistää Aisinin valmistama 6-portainen EAT6-automaattivaihteisto. Tuloksena on luokassaan taloudellisin automaatilla varustettu bensiinimoottori, sillä mallin CO2-päästöt ovat 45 g/km alemmat kuin edellisen sukupolven 1,6-litraisen VTI 120 –automaatin lukemat. Taloudellisin dieselvaihtoehto puolestaan kuluttaa vain 3 l/100 km ja CO2-päästöt ovat ainoastaan 79 g/km.

Pesunkestävät mattavärit mukaan Peugeot 208-mallistoon

Uuden Peugeot 208:n ulkovärivalikoima laajenee kahdella tyylikkäällä mattavärillä. Jäänharmaa- ja jäänhopea-nimiset värit ovat ensimmäiset B-segmentin automalliin tarjolla olevat mattavärit, jotka voidaan puhdistaa auton konepesussa. Aikaisemmin mattaväristen autojen ainoa pesukeino on ollut käsinpesu. Konepesun ainoana rajoitteena on se, että käytettävä pesuohjelma ei saa sisältää vahaa. Uuden Peugeot 208:n ulkoväriksi voi hillittyjen mattasävyjen lisäksi valita myös esimerkiksi kuplivan raikkaan Orange Power –värin.

Peugeot Design Labille kaksi Janus-muotoilupalkintoa

Peugeotin kansainvälinen muotoilukeskus, Peugeot Design Lab, on saanut kaksi Ranskan Muotoiluinstituutin myöntämää Janus Design –palkintoa. 50 riippumattoman muotoiluasiantuntijan myöntämät Janus-tunnustukset saivat vuonna 2012 esitelty Pleyl-piano sekä vuonna 2014 esitelty Peugeot AE21HYbrid –polkupyörä. Pleyel-piano oli Design Labin ensimmäinen tuote, ja soittimen rakenteessa yhdistyvät hiilikuitu, puu sekä teräs. Sointiääni on ainutlaatuisen hyvä, ja näitä yhdellä jalalla seisovia pianoja on myyty yksityisasiakkaille muun muassa Lontooseen ja Mexicoon. Sähköavusteisessa ja alumiinirunkoisessa AE21HYbrid –pyörässä puolestaan on monia nykykäyttöä helpottavia sovelluksia kuten tietokoneen kuljetuslaukku, usb-kytkentä sekä integroitu säilytystila turvalukolle. Pysäköiminen vie vähän tilaa, koska sekä polkimet että vaihdekahvat taittuvat kokoon.