Peugeotin kesäkuun kuukausitiedote

-        Kiina nousemassa Peugeotin suurimmaksi markkina-alueeksi

-        Peugeot on näyttävästi esillä Goodwoodissa kesäkuun lopulla

Peugeot 308 valittiin parhaaksi uudeksi leasing-autoksi

Vuoden Auto Peugeot 308 on myös vuoden houkuttavin yritysauto. Fleet World Honours 2014 –valinnoissa 308 valittiin ”parhaaksi uudeksi autoksi”. Voitto todistaa Peugeotin ominaisuuksien sopivan erinomaisesti myös leasing- ja yritysautomarkkinoille. Kuten Fleet Worldin päätoimittaja Steve Moody toteaa: ” 308 on paras auto, jonka Peugeot on tehnyt vuosiin. Päästöt ovat minimaaliset, kolmisylinterinen bensiinimoottori erinomainen, tilat mahtavat ja matkustamo täysin premium-tasoa, ellei jopa parempi. Älykäs infotainment-järjestelmä varmistaa, että kuljettajan huomio harhautuu pois liikenteestä vähemmän. Lisäksi se on houkuttavasti hinnoiteltu myös yritysmyyntiä silmällä pitäen.”

AutoPalinin uusitut ympäristöystävälliset tilat avattiin Raumalla

Raumalla ja Porissa toimiva Peugeot-jälleenmyyjä AutoPalin avasi uusitut toimitilat Rauman Metallitien toimipisteessään kesäkuun ensimmäisessä viikonvaihteessa. Liikkeen kokonaisvaltainen uudistaminen merkitsi 2 miljoonan euron investointia. AutoPalin on erityisesti panostanut talotekniikassa ympäristöystävällisyyteen rakentamalla maalämpöjärjestelmän, joka lämmittää kiinteistön talvella ja jäähdyttää kesällä. Myös rakenteissa, ilmanvaihdossa ja valaistuksessa on panostettu ympäristöystävällisyyteen ja energiansäästöön. Uudistuksen yhteydessä asiakaspalvelussa otettiin käyttöön uusia ideoita. Esimerkkinä tästä asiakas voi seurata korjaamon toimintaa ja oman autonsa huoltoa työn vastaanoton tilasta lasiseinän läpi.

PSA Peugeot Citroën sitoutuu autonvalmistuksen jatkumiseen Ranskassa

Peugeotin emoyhtiö PSA Peugeot Citroën on lujasti sitoutunut autonvalmistuksen kehittämiseen Ranskassa. Yhtiön ja ammattiliittojen välisessä sosiaalisessa yhteistyösopimuksessa yhtiö sitoutui tuottamaan Ranskan maaperällä vuodessa miljoona uutta autoa vuodesta 2016 lähtien. Lisäksi sopimuksen voimassaoloaikana PSA:n jokainen autotehdas saa valmistettavakseen vähintään yhden uuden automallin. Yhtiön ranskalaiset tehtaat keskittyvät jatkossa C- ja D-segmentttien malleihin sekä B-segmentin autojen kalleimpien varustetasojen valmistamiseen. Sen sijaan edullisempien ja pienempien B-segmentin autojen tuottaminen ei ole enää kannattavaa Ranskassa. Konsernin Poissyn tehtaan jatko on kuitenkin turvattu sopimuksella.

Carlos Tavares: PSA puolustaa asemiaan Euroopan kakkosena

PSA Peugeot Citroënin pääjohtaja Carlos Tavares vakuuttaa, että yhtiö aikoo säilyttää asemansa Euroopan automyynnissä: ”Haluamme pysyä vahvana kakkosena. Olisi ylimielistä ja epärealistista pyrkiä ykköspaikalle, mutta uskomme että meillä riittää eväitä säilyä nykyisellä paikallamme – ja olla myös kannattavia”, Automotive News Europen konferenssissa puhunut Tavares vakuutti lehden mukaan. Pääjohtaja kertoi kongressissa myös, että yhtiön tehostamistoimilla pyritään 600 euron säästämiseen jokaista tänä vuonna valmistuvaa autoa kohti verrattuna valmistukseen vuonna 2012. Saman suuruista säästöä tavoitellaan vuosina 2015–2018.

Kiina nousemassa Peugeotin suurimmaksi markkina-alueeksi

Peugeotin myynti Kiinassa kasvaa tänä vuonna jopa 30 prosenttia – yli kaksi kertaa koko maan automyyntiä nopeammin, yhtiö ennustaa. Maassa ennakoidaan myytävän 370 000 uutta Peugeot-henkilöautoa, kun määrä oli viime vuonna 275 000. Suosikkimallit Kiinan markkinoilla ovat 3008 (70 000 myytyä autoa vuonna 2014), 308 (80 000) sekä 301 (90 000). Peugeot 301 maksaa Kiinassa noin 80 000 juania eli 9250 euroa. Myöhemmin tänä vuonna maassa käynnistyy myös paikallisen lippulaivamalli 408:n valmistus. Vuoden Autoksi valittuun Peugeot 308 –malliin perustuva pitkäakselivälinen sedan 408 ei ole tulossa myyntiin Euroopassa.

Peugeot on näyttävästi esillä Goodwoodissa kesäkuun lopulla

Peugeot on vahvasti läsnä Goodwoodin Festival of Speed –tapahtumassa Isossa-Britanniassa 26-29.6. Peugeot esittäytyy paikan päällä teemallaan Motion&Emotion juhlistaakseen tänä vuonna 125 vuotta täyttävää autotuotantoaan. Mukana ovat esimerkiksi Peugeot 208 T16 Pikes Pak ja Sébastien Loeb, RCZ R Sports Coupé sekä Englannin ensiesittelyssään Peugeot 108 Top! Cabrio. Peugeot-standilla voi tutustua esimerkiksi Exalt- sekä 308 R –konseptimalleihin sekä 208 HYbrid FE –konseptiin, jossa GTi-luokan suorituskyky yhdistyy ennätysalhaiseen 46 gramman CO2-päästötasoon kilometrillä.

Avainsanat: