Peugeotin maaliskuun kuukausitiedote

• Peugeot 308 SW Isossa-Britanniassa: Best Estate Car to Lease

• Juha Salo ja Peugeot 208T16 R5 johtavat rallin SM-sarjaa talven jälkeen

Peugeot 308 veti koko merkin vahvaan kasvuun Suomessa

Peugeot 308:n myynnin kasvuprosentti Suomessa oli omaa luokkaansa tammi-helmikuussa. Alkuvuoden aikana asiakkaille toimitettiin yhteensä 246 autoa, mikä tarkoitti käytännössä 119,6 prosentin kumulatiivista muutosta verrattuna tammi-helmikuuhun 2014 ­– enemmän kuin millään muulla 30 suosituimman henkilöautomallin listalla. Peugeot on myös merkkinä lisännyt myyntiään 31,5 prosenttia eli nopeammin kuin mikään toinen suosituimmista henkilöautomerkeistä. Alkuvuoden kahden kuukauden aikana asiakkaille on toimitettu 559 uutta Peugeot-henkilöautoa, mikä nosti markkinaosuuden 3,1 prosenttiin.

Peugeotin emoyhtiö PSA nousi voitolle vuonna 2014

PSA Peugeot Citroënin autonvalmistuksen tulos koheni 1,1 miljardia euroa vuoden 2014 aikana. Koko vuoden tulos osoitti voittoa 63 miljoonaa euroa. Liikevaihto oli 53,6 miljardia euroa. Vapaan kassavirran määrä nousi 2,2 miljardiin euroon, ja yhtymä on nyt käytännössä velaton. ”Taloudellisen perustamme uudelleenvahvistaminen on täydessä käynnissä. Olemme itse asiassa edellä omaa kehitysohjelmaamme. Kiitos tästä kuuluu kaikille työntekijöillemme”, pääjohtaja Carlos Tavares kommentoi.

Peugeot ja Citroën johtavat CO2-päästöjen pudotustalkoita

Peugeot ja Citroën ovat automerkit, jotka ovat kyenneet vähentämään eniten mallistojensa CO2-päästöjä Euroopassa. Viime vuonna PSA-yhtymän valmistamien autojen keskimääräinen CO2-päästötaso oli enää 110,3 g/km. Vuodesta 2008 alkaen PSA-autojen päästöt ovat pienentyneet 30 prosenttia. Yhtymän tuotekehitysbudjetista yli puolet liittyy suoraan päästövähennysteknologian ja –innovaatioiden kehittämiseen. Nykyisen kehityksen takana ovat uudet 3- ja 4-sylinteriset bensiini- ja dieselvoimanlähteet sekä painonsäästö. Uuden EPM2-parusrekenteen ansiosta esimerkiksi uusi Peugeot 3008 on – versiosta riippuen – vähintään 140 kiloa edeltäjäänsä kevyempi.

Peugeot 308 SW Isossa-Britanniassa: Best Estate Car to Lease

Peugeot 308 SW:n moninkertainen palkintosade sai jatkoa Isossa-Britanniassa helmikuussa, kun se valittiin vuoden parhaaksi leasing-autoksi. Best Estate Car to Lease –tittelin myönsi maan laajin, jo 15. toimintavuottaan juhliva ja internetissä toimiva leasing-palvelu ContractHireAndLeasing.com. Sen johtaja James Fossdyke perusteli valintaa suorasanaisesti: ”Uusi Peugeot 308 on huikea parannus vanhaan verrattuna huikealla muotoilullaan ja ylivertaisilla ajo-ominaisuuksillaan. 308:n farmarimalli on muuttanut asetelmat: se ei enää ole Golfin ja Focuksen kilpailija vaan markkinajohtaja”, hän totesi.

Juha Salo sarjajohdossa kevättauolle

Uudella Peugeot 208T16 R5-ralliautolla ajava Juha Salo kartanlukijanaan Marko Salminen johtavat rallin Suomenmestaruussarjaa talven kolmen ajetun osakilpailun jälkeen. Talvikauden saldona nelivetoisten Super4-luokassa ajavalla kaksikolla on kaksi voittoa ja yksi kolmas tila. Kahdeksankertaisen rallin Suomen mestarin tavoitteena on uran yhdeksäs titteli. Sarja jatkuu kesäkuun toisessa viikonvaihteessa Joensuussa, päättyen syyskuun viimeisessä viikonvaihteessa Tampereella ajettavaan kaksipäiväiseen koitokseen.

Avainsanat: