Peugeotin marraskuun kuukausitiedote

-            Peugeot 2008:n suosio jatkuu nyt Brasiliassa

-            Pariisin ATP-tennisturnaus liikkui Peugeot-voimilla

-            Peugeot 208 Natural ammentaa Etelä-Amerikan luonnosta

Peugeot myynnin ja markkinoinnin uusi vetäjä

Peugeot-maahantuonnin uudeksi myynti- ja markkinointipäälliköksi on nimitetty KTK Nicklas Fuchs. Hän aloittaa Maan Auto Oy:n palveluksessa tänään 10.11.2014. Nicklas Fuchs (37) omaa vankan kokemuksen autokaupan eri osa-alueilta vähittäiskaupan ja maahantuonnin eri tehtävissä. Hän on aikaisemmin toiminut mm. Oy Ford Ab:llä ja Delta Motor Groupissa. Maan Autossa hän raportoi myyntijohtaja Klaus Pohjalalle.

Peugeot 308 nousi 20 suosituimman henkilöautomallin listalle

Peugeot 308:n suosion kasvu näkyy vahvasti Suomessakin. Lokakuussa eri 308-versioita myytiin 119 kappaletta, ja malli nousi 20 suosituimman listalle. Kiinnostusta lisää lähikuukausina edelleen hiljattain tehty 308 SW –farmarimallin lanseeraus. Peugeot oli lokakuussa Suomen 12. suosituin automerkki 3,12 prosentin markkinaosuudella. Euroopassa 308-versioita on myyty tammi-syyskuun välillä yli 115 000 kappaletta, ja myynnin kasvu on 60 prosenttia. Yksin syyskuussa myytiin lähes 15 000 Peugeot 308 –mallia (+49 %).

Peugeot-sivuilta kansantajuista tietoa ajoneuvoteknologiasta

Peugeot.fi-sivustolle on avattu uusi Teknologia-osio, joka esittelee perustiedot uusimmista Peugeot-mallien ajoneuvo- ja moottori-innovaatioista. Sivulla voi tutustua esimerkiksi palkitun Peugeot i-Cockpit ohjaamon rakenteeseen ja toimintaan ja valmistajan uusimpaan moottoriteknologiaan, suorituskykyyn ja ajonhallinnan hienouksiin. Huomiota saa myös polttoaineen kulutuksen optimointi 3-sylinterisissä PureTech-bensiinimoottoreissa, BlueHDi-dieselmoottoreissa ja HYbrid4-teknologiassa. Sivusto löytyy osoitteesta www.peugeot.fi/teknologia.

Peugeot 2008:n suosio jatkuu nyt Brasiliassa

Peugeot 2008:n maailmanvalloitus siirtyi uudelle mantereelle, kun malli esiteltiin ensi kertaa Latinalaisessa Amerikassa Sao Paulon autonäyttelyssä Brasiliassa. Tätä ennen huippusuosittua kompaktia crossover-mallia on myyty muun muassa Euroopassa ja Kiinassa yli 200 000 kappaletta. Peugeot arvioi, että 2008-mallisto muodostaa ensi vuodesta lähtien jo 20 prosenttia koko Brasilian Peugeot-myynnistä. Erityisen voimakasta kysynnän ennakoidaan olevan maan suurimmissa kaupungeissa. Autoalan ennustelaitosten mukaan vuoteen 2020 mennessä eri crossover- ja SUV-mallit vastaavat jopa 25 prosentista koko autoteollisuuden myynnistä maailmanlaajuisesti.

Pariisin ATP-tennisturnaus liikkui Peugeot-voimilla

Loka-marraskuun vaihteessa pelattu Pariisin ATP-tennisturnaus (BNP Paribas Masters 1000 Open) toteutettiin jälleen vahvasti Peugeotin merkeissä. Järjestävän organisaation käytössä oli valikoima Peugeot 508, 5008 ja Expert Tepee –malleja. Lisäksi Peugeot sponsoroi kahta huippupelaajaa, Novak Djokovicia ja David Ferreria (maailmanlistan 1. ja 5.). Paris-Bercyn Palais Omnisports tarjosi lisäksi mahdollisuuden tutustua yhteen automaailman legendoista, Pariisin autonäyttelyssä juuri esiteltyyn Peugeot 208 GTi -malliin, jonka myynti alkaa marraskuussa. Paikalla esitettiin myös ”The Legend Returns” –mainosfilmiä, jonka on nähnyt YouTubessa jo 11 miljoonaa katsojaa..

Peugeot 208 Natural ammentaa Etelä-Amerikan luonnosta

Sao Paulon 28. kansainvälisessä autonäyttelyssä ensiesitelty Peugeot 208 Natural –malli osoittaa, kuinka luonnonmateriaalit on mahdollista integroida osaksi modernia autonrakennusta. Malli on toteutettu yhteistyössä Sao Paulossa sijaitsevan PSA:n teknisen keskuksen ja lentokonevalmistaja Embraerin kanssa. Autossa on hyödynnetty monia uusiutuvia ja kierrätettäviä, alkuperäisestä luonnosta tai teollisuudesta ylijääneitä raaka-aineita kuten mineraaleista peräisin olevia väripigmenttejä, ilmailuteollisuuden kierrätyslasikuituja, kasviväreillä värjättyjä nahkasomisteita, bambua sekä kierrätettyä puukuitua, josta valmistetaan esimerkiksi tuulilasin aurinkolipat.