Peugeotin syyskuun kuukausitiedote

• Peugeotin hyvä vire kotimaassa jatkui kesän yli

• Peugeot Boxer Allure –mallit takaavat lähes 2200 euron hintaedun

• Veho Tampere aloitti Peugeot-myynnin

• Menestynyt mallisarja saa uuden kruunun: 308 GTi ensiesittelyssä Frankfurtissa

• Konseptiauto Fractal antaa vahvoja viitteitä Peugeotin tulevasta teknologiasta

• PSA haluaa viedä Iranissa valmistettuja autoja alueen muihin maihin

Peugeotin hyvä vire kotimaassa jatkui kesän yli

Peugeot on menestynyt koko kuluneen vuoden erittäin hyvin Suomen henkilöautomarkkinoilla. Elokuussa myytiin 174 uutta Peugeotia, ja markkinaosuus oli 2,07 %. Kahdeksan kuukauden kasvu on 14,6 % verrattuna tammi-elokuuhun 2014. Peugeot on 1982 myydyllä uudella autolla maan 12. suosituin henkilöautomerkki, ja henkilöautoja on myyty noin 250 kappaletta enemmän kuin vastaavaan aikaan vuonna 2014. Peugeot 308:n myynti on samaan aikaan lisääntynyt 735 autoon (+58,1 %).

Peugeot Boxer Allure –mallit takaavat lähes 2200 euron hintaedun

Peugeotin uudessa hyötyajoneuvojen hinnastossa erottuu vahvasti Boxer Allure –erikoismalli, jonka vakiovarustelu on huomattavasti normaalia laajempi. Mukana ovat navigointi, etusumuvalot, nahkapäällysteinen ohjauspyörä sekä peruutuskamera. Varusteiden yhteenlaskettu arvo on 2170 euroa, mutta autojen hinta on edelleen sama kuin vastaavien Peugeot Boxereiden ilman näitä kampanjavarusteita. Kampanjamallistoon kuuluvat Peugeot Boxer L2H1 HDi 130 FAP Allure (31 778, 56 euroa) sekä Peugeot Boxer L3H2 HDi 150 FAP Allure (34 675,85 euroa). Boxerin kysyntä on tänä vuonna 46 prosentin kasvussa, sillä autoja on myyty jo 108 kappaletta.

Veho Autotalot aloitti Tampereella Peugeot-myynnin

Veho Autotalot aloitti Peugeot-myynnin ja huollon Tampereen toimipisteessään viime viikonvaihteessa. Tampereen vahva Peugeot-asiakaspotentiaali näkyi viikonvaihteen kävijämäärissä. Näyttelyssä vieraili merkittävän paljon Peugeot-omistajia ja mallistosta kiinnostuneita asiakkaita.

Menestynyt mallisarja saa uuden kruunun: 308 GTi ensiesittelyssä Frankfurtissa

Peugeot Sportin kädenjälki muutti 308:n entistä haluttavammaksi hatchback-kokoluokan automalliksi. 308 GTi by Peugeot Sportin tehot nostavat mallin oikopäätä GTi-luokan huipulle. Vakuuttavasta teho–paino-suhteesta huolimatta tulokas täyttää Euro 6 –päästönormit. Keskikulutus jää 6 litraan/100 km, mikä vastaa 139 gramman CO2-päästöjä kilometrillä. Omapaino on (tankattuna) ainoastaan 1205 kiloa, ja teho-paino-suhde on pienimmillään vain 4,46kg/hv. 308 GTi:n 1,6-litrainen EP6 –bensiiniturbomoottori tuottaa 270 hevosvoimaa. Vääntömomentti on myös korkea, 330 Nm. Malli esitellään ensi kertaa Frankfurtin autonäyttelyssä 15.9. alkaen, ja sarjatuotanto käynnistyy pian sen jälkeen. Suomeen ensimmäiset autot ehtivät juuri ennen vuodenvaihdetta.

Konseptiauto Fractal antaa vahvoja viitteitä Peugeotin tulevasta teknologiasta

Peugeot esittelee Frankfurtissa myös konseptimalli Fractalin ­– äänettömän sähköauton, joka kuitenkin varoittaa äänillä jalankulkijoita ja pyöräilijöitä risteystilanteissa ja parkkipaikoilla. Fractalin äänimaailman on loihtinut brasilialainen elektronisen musiikin guru Amos Tobin. Fractalin ulkonäkö antaa samalla viitteitä siitä, mihin suuntaan Peugeotin muotoilu on kehittymässä. Ovien avautumista ja monia auton toimintoja ohjataan Samsung Gear S –älykellon avulla. Niin ikään auton i-Cockpit-ohjaamo näyttää ohjaamokehityksen suunnan. Fractalin ohjaamossa on esimerkiksi HD-tasoinen, 2- ja 3-ulotteista näkymää välittävä digitaalimittaristo, kojelaudan keskelle asetettu HD-tabletti sekä isokokoinen HUD-tuulilasinäyttö.

PSA haluaa viedä Iranissa valmistettuja autoja alueen muihin maihin

PSA Peugeot Citroën suunnittelee tuotannollisen yhteistyön nopeaa lisäämistä talouspakotteista vapautuvassa Iranissa, Automotive News Europe kertoo. Iranin ydinvoimaohjelman valvonnasta solmittu kansainvälinen sopimus on palauttamassa varsinkin Peugeotin nopeasti takaisin maan markkinoille. PSA ja sen paikallinen yhteistyökumppani Iran Khodro aikovat elvyttää vuonna 2012 loppuneen yhteistyönsä ja käynnistää tuotannon uudessa tehtaassa, jonka ne omistaisivat puoliksi. Jatkossa noin 30 prosenttia tehtaan valmistamista autoista vietäisiin maan rajojen ulkopuolelle. Viime vuonna Iranissa rekisteröitiin peräti 350 000 Peugeot-merkkistä autoa. Iran Khodro toimittaa jo nyt Peugeot-varaosia esimerkiksi Azerbaijaniin, Irakiin, Armeniaan, Uzbekistaniin sekä Turkmenistaniin.