Peugeotin toukokuun kuukausitiedote

- C-segmentin farmariauton saa D-segmentin tavaratiloilla

- Peugeot Pop Up Store Helsingissä 31.5 saakka

- Peugeot yksi voittajista Euroopan hybridi-innostuksessa

- Hiilidioksidipäästöjä leikataan pakoputken päässä ja sademetsissä

- Peugeot ja Laakkonen antoivat Vuoden Auton uuden Miss Suomen käyttöön

- Chrysalide-konseptilla automatka avautuu kaikille aisteille

PEUGEOT 308 SW VAKUUTTAA LAAJALLA TAVARATILALLAAN

C-segmentin farmariauton saa D-segmentin tavaratiloilla

Loppukesällä Suomeen saapuva Peugeot 308 SW vakuuttaa paitsi säästeliäillä ja puhtailla moottoreillaan, myös luokkansa suurimmilla tavaratiloilla. Mallissa käytettävä uusi EMP2-perusrakenne on pidentänyt farmarimallin kokonaispituutta 33 senttiä, takaylitystä 22 senttiä ja akseliväliä 11 senttiä Peugeot 308 hatchbackiin verrattuna. Farmarin tavaratilan koko on peräti 610 dm3 (VDA. Takaistuin taitettuna tila on 1660 dm3:n suuruinen (litroina 1705 + välipohjan alla 70 l). Ensimmäiset Peugeot 308 SW:t luovutetaan asiakkaille elokuussa, mutta mallin ennakkomyynti käynnistyy jo 8.5, ja virallinen lanseeraus tapahtuu syyskuussa.

Peugeot Pop Up Store Helsingissä 31.5 saakka

Pohjoismaiden ensimmäinen Peugeot Pop Up Store on auki Helsingin Galleria Esplanadin katutasolla (Pohjoisesplanadi 33, Helsinki) toukokuun loppuun saakka. Peugeot Pop Up Store on toteutettu yhteistyössä Ivana Helsinki –vaatemerkin kanssa. Alun perin Pop Up Storen piti olla avoinna lyhyemmän ajan, mutta uusi konsepti on tuonut lisää asiakkaita myös koko kauppakeskukselle ja näin Peugeot Pop Up Store sai kauppakeskuksen toiveesta jatkoaikaa alkuperäiseen suunnitelmaan verrattuna.

Peugeot yksi voittajista Euroopan hybridi-innostuksessa

Hybridiautojen myynti Euroopassa nousi vuonna 2013 peräti 40 prosenttia yhteensä 214 200 autoon. Vuonna 2012 hybridiautoja myytiin noin 150 000 kappaletta. Dieselhybrideissä markkinajohtaja on PSA Peugeot Citroën, jolla on peräti kolme mallia maanosan kymmenen myydyimmän hybridivoimanlähdettä käyttävän henkilöauton listalla. Eniten myytiin Peugeot 508 HYbrid 4 –mallia (9792 kpl), joka oli koko Euroopan kysytyin dieselhybridi. Erittäin suosittuja olivat Peugeot 3008 HYbrid 4 (8480 kpl) sekä Citroën DS5 HYbrid 4 (6172 kpl).

Hiilidioksidipäästöjä leikataan pakoputken päässä ja sademetsissä

Peugeot on ainoa autonvalmistaja maailmassa, jonka ilmastoteot ulottuvat pakoputken päästä aina sademetsien syövereihin saakka. Vuonna 2013 Peugeotin Euroopassa myytävän automalliston keskimääräinen CO2-päästötaso oli ainoastaan 155 grammaa kilometrillä. Yhtiöllä on käynnissä laaja metsänistutusprojekti Amazonin alueella Brasiliassa. Lähes 2000 hehtaarin alalle on istutettu noin kaksi miljoonaa puuta, jotka edustavat yli 50 puulajia. Projektin aikana näin luotu metsäekosysteemi on sitonut hiilidioksidia laskelmien mukaan jo 384 655 tonnia. Peugeot tukee lisäksi yhteistyössä Ranskan metsäviranomaisen ONF:n kanssa metsäntutkimusta ja luonnonmetsien säilyttämistä Amazonin alueella. Erityiskohteena on lähes 9000 hehtaarin laajuinen rikas metsäalue, joka käsittää myös 1800 hehtaarin alan luonnonarvoiltaan erityisen arvokkaita jokivarsien sademetsiä.

Peugeot ja Laakkonen antoivat Vuoden Auton uuden Miss Suomen käyttöön

Laakkonen ja Peugeot jatkavat hyvin toiminutta missiyhteistyötään myös vasta valitun Miss Suomen kanssa.  Miss Suomi 2014, Bea Toivonen, sai käyttöönsä Vuoden Auto 2014 -voittajan, Peugeot 308:n. Kimaltelevan valkoinen uusi Peugeot 308 ja vaalea Bea Toivonen ovat upea yhdistelmä liikenteessä. Miss Suomi on valittu ensimmäisen kerran vuonna 1931. Uusi Miss Suomi Bea Toivonen on järjestyksessään 77. missi, koska sotavuosien aikana kisoja ei järjestetty.

Chrysalide-konseptilla automatka avautuu kaikille aisteille

PSA Peugeot Citroën aikoo vahvistaa automatkan elämyksellisyyttä lisäämällä autoon ärsykkeitä ihmisen kaikille aisteille. Kokemukselliseen automatkaan kuuluvat jatkossa niin näkö-, haju-, kuulo- kuin tuntoaistimuksetkin. Uudet sovellukset merkitsevät seuraavaa isoa askelta auton personoinnissa omien tarpeiden ja tottumusten mukaisiksi. Samalla ne tuovat autoon entistä paremmin suunnitellut valaistus- ja akustiikkaratkaisut sekä materiaalit. Esimerkiksi tunnelmavalaistusta autoissa halutaan kohentaa ja monipuolistaa (näkö), sisäilman laatua parantaa tuoksuilla ja raikasteilla (hajuaisti) ja äänentoistoa kehittää erilaisilla valmiilla soittolistoilla sekä kaiutinäänen jälkikäsittelyllä (kuulo). Uusi holistinen lähestymistapa on saanut nimen Chrysalide. Sen eri ominaisuuksia aiotaan ottaa vähitellen käyttöön Peugeot- automallistoissa.