PSA PEUGEOT CITROËN –YHTYMÄ PERUSTAA SÄÄTIÖN ”A WORLD ON THE MOVE”

PSA Peugeot Citroën –yhtymä perustaa  A world on the move – nimisen säätiön,

joka ryhtyy tukemaan liikenteeseen ja liikkumiseen liittyviä sosiaali-, koulutus-,

kulttuuri- ja ympäristöhankkeita eri puolilla maailmaa.

Säätiön perustamisesta ilmoitti PSA Peugeot Citroën -yhtymän hallituksen puheenjohtaja Philippe Varin A world on the move / Maailma liikkeessä –säätiö ryhtyy rahoittamaan voittoa tavoittelemattomien avustusorganisaatioiden tukemia ohjelmia. Kohteena ovat lisäksi kehitys- ja avustushankkeet, jotka käynnistyvät paikallisten PSA Peugeot Citroën -yhtymän tuotantolaitosten aloitteesta.

Säätiö toimii maailmanlaajuisesti, mutta keskittyy erityisesti alueille joissa PSA Peugeot Citroën -yhtymällä on tuotantoa tai muuta toimintaa. Säätiön takaama taloudellinen tuki räätälöidään paikalliseen kulttuuriin ja tarpeisiin. Tuen odotetaan luovan uusia mahdollisuuksia yksilöille – erityisesti yrityksen työntekijöille – luoda ja kehittää omia projektejaan vankan paikallisen tuen varassa.

Säätiön 9-jäsenisen hallituksen johdossa toimii Philippe Varin. Varapuheenjohtaja on Marie-Hélène Roncoroni , joka kuuluu myös PSA:n hallintoneuvostoon. Säätiön asiamieheksi on nimitetty Hugues Dufour , jonka toimikausi alkaa 1.9.2011. Dufour vastaa säätiön varsinaisesta toiminnasta ja edustaa PSA-yhtymää säätiön ja sidosryhmien välisissä keskusteluissa .

”Säätiön perustaminen on täysin linjassa päämääränämme olevan vastuullisen kehityksen kanssa”, Philippe Varin totesi PSA Peugeot Citroën -yhtymän osakkeenomistajien kokouksessa.

”Säätiö edistää hyviä aloitteita ympäri maailmaa ja keskittyy erityisesti alueille, joissa PSA-yhtymä toimii aktiivisesti.”

Riitta Luomala, Peugeot-viestintä, Maan Auto Oy, gsm 0400 431 303, riitta.luomala@peugeot.fi

Pekka Koski, Citroën-viestintä, Auto-Bon Oy, gsm 0400 210 940, pekka.koski@veho.fi

Yrityksestä

Maan Auto Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Peugeot-merkkisiä henkilö- ja tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluita kuluttajille.Maan Auto Oy on perustettu vuonna 1945. Ensimmäisen Peugeotin Maan Auto toi Suomeen jo vuonna 1948. Maan Auto on Veho Groupin tytäryhtiö.