UUSI PEUGEOT 208: Todellinen energiapakkaus!

Kolme vuotta sitten markkinoille tullut Peugeot 208, Peugeot-malliston myydyin automalli uudistuu entistäkin tyylikkäämmäksi ja urheilullisemmaksi. Ulkoväriksi voi valita esimerkiksi uuden kuplivan raikkaan Orange Power –värin. Mallisto laajenee myös urheilullisilla GT Line - ja GTi by PEUGEOT Sport –huippuversioilla. Uutuus esitellään ensiksi Geneven Autonäyttelyssä, ja Suomeen sen odotetaan rantautuvan syksyllä 2015.

Varustevalikoima kasvaa uusilla kaupunkiajoa helpottavilla varusteilla, kuten kameraan perustuva kaupunkinopeuksissa toimiva Active City Brake, MirrorScreen, peruutuskamera ja Park Assist –pysäköintiavustin. Edistykselliset PureTech-bensiinimoottorit ja BlueHDi-dieselmoottorit täyttävät viimeisimmät Euro 6 –päästönormit. Uusi Peugeot 208 saa moottorivalikoimaansa kaikkien aikojen taloudellisimman ja puhtaimman polttomoottorin, joka kuluttaa vain 3 litraa/100 km ja jonka CO2-päästöt ovat ainoastaan 79 g/km! Uusi PEUGEOT 208 tulee myyntiin Euroopan markkinoilla kesäkuussa 2015. Suomeen uuden 208:n odotetaan rantautuvan alkusyksystä.

Tyylikäs ja yksilöllinen muotoilu

Jo markkinoille tulostaan lähtien on PEUGEOT 208 saanut kiitosta persoonallisuudestaan. Siksi olikin luonnollista, että 208:n tärkeimmät tunnusmerkit ja ulkoinen olemus haluttiin säilyttää ennallaan: tyylikkyys ja urheilullisuus, energisyys ja sopusuhtaisuus ovat avainsanoja jatkossakin.

Peugeotin muotoiluosasto halusi uutta 208:aa suunnitellessaan korostaa sen vetovoimaa luomalla siitä entistäkin vahvemman ja vankemman oloisen vastaamaan entistä korkeampaa laatumielikuvaa.

Etupuskuri on voimakkaammin muotoiltu, se on entistä muodokkaampi. Etupuskuriin integroitu etusäleikkö on leveämpi ja sen kromikoristeet paksumpia. Korkeamman Allure-varustetason malleissa EQUALIZER –nimen saanut etusäleikkö luo 3D-vaikutelman. Uusi etusäleikkö ja uudet sumuvalot saavat 208:n vaikuttamaan leveämmältä ja dynaamisemmalta. Auto näyttää pureutuvan tiehen entistäkin vankemmin ja houkuttelee kuljettajan tarttumaan auton ohjauspyörään.

Laadukkaat ja hienostuneet sisätilat

Uudessa PEUGEOT 208:ssa on innovatiivinen, paljon kiitosta saanut PEUGEOT i-Cockpit –ohjaamo, joka on käytössä 208:n lisäksi sekä 2008:ssa että uudessa 308:ssa. PEUGEOT i-Cockpit koostuu kompaktista ohjauspyörästä, korkealle sijoitetusta mittaristosta, jota on helppo seurata irrottamatta katsetta tiestä, sekä kookkaasta 7-tuumaisesta kosketusnäytöstä. Kuljettajan katseen korkeudella oleva mittaristo varmistaa ajomukavuuden ja turvallisuuden.

Kompakti ohjauspyörä yhdistettynä kompaktin kokoiseen, alle neljän metrin pituuteen tekee uuden 208:n käsittelystä kaupunkiolosuhteissa kevyen ja vaivattoman. Ohjauspyörä on nahkapäällysteinen Allure-varustetasosta alkaen.

7” kokoinen kosketusnäyttö on vakiona Active- varustetasosta alkaen. Kosketusnäytön avulla on helppo hallita radiota, erilaisia musiikkilaitteita ja puhelimen kädet vapaana -toimintoa. Uuden MIrrorScreen –järjestelmän ansiosta kosketusnäyttö toimii älypuhelimen kuvaruutuna, jolloin puhelimen kaikki sovellukset ovat vaivattomasti ja turvallisesti hyödynnettävissä.

PEUGEOT 208:n sisätilat ovat poikkeuksellisen valoisat. Allure-varustetasossa sinisävyinen LED-valonauha korostaa ison panoraamakaton reunoja.