Perttu Monthan Pihlajalinnan digitaalisen kehityksen johtajaksi

Pihlajalinna Oyj             Lehdistötiedote                 20.6.2017 klo 10.30

Perttu Monthan Pihlajalinnan digitaalisen kehityksen johtajaksi

Perttu Monthan on Pihlajalinnan uusi digitaalisen kehityksen johtaja (CDO). Monthan aloitti tehtävässään maanantaina 19. kesäkuuta. Hän vastaa Pihlajalinnan digitaalisista palveluista, tietojärjestelmistä ja tietoturvasta. Monthan tulee Pihlajalinnaan Siili Solutionsista, jossa hän toimi muun muassa projektiliiketoiminnan johtajana sekä johtoryhmän jäsenenä. Pihlajalinnassa Monthan on laajennetun johtoryhmän jäsen.

”Pihlajalinnalla on erittäin kunnianhimoiset tavoitteet digitaalisissa palveluissa. Haluamme olla vuoden loppuun mennessä kotimaassa toimialamme paras sähköisissä palveluissa. Julkistimme keväällä tekoälyavusteisen Pihlajalinna-sovelluksen ja jatkamme sen kehitystä herpaantumatta. Uskon, että Perttu on oikea henkilö varmistamaan, että saavutamme tavoitteemme”, sanoo Pihlajalinnan toimitusjohtaja Aarne Aktan. ”Tunnen Pertun ennestään, ja olen iloinen, että hän tulee meille. Toivotan Pertun tervetulleeksi energiseen joukkoomme.”

”Pihlajalinna on uniikki yhtiö erittäin mielenkiintoisella toimialalla. Olen todella vaikuttunut yhtiön suunnasta ja ihmisistä. On innostavaa päästä auttamaan Pihlajalinnan asiakkaita, henkilökuntaa ja kumppaneita digitaalisin keinoin”, sanoo Perttu Monthan.

Monthan siirtyy tehtävään, kun tietohallinnosta ja digitalisaatiosta vastannut (CIO) ja konsernin laajennetun johtoryhmän jäsenenä toiminut Tuomas Otala siirtyi pois Pihlajalinnan palveluksesta.

"Haluan kiittää Tuomasta työstä Pihlajalinnassa. Tuomaksella on ollut iso rooli Pihlajalinnan ratkaisujen kehittämisessä", sanoo Aktan.

Pihlajalinna uudistaa samalla IT-organisaatiotaan. Organisaatioon on perustettu uusi Sovellukset ja integraatiot -tiimi, joka vastaa Pihlajalinnan omien sovellusten kehittämisestä ja muiden sovellusten integroinnista.

Pihlajalinna Oyj

Aarne Aktan, toimitusjohtaja, 040 342 4440
Perttu Monthan, CDO, 040 545 3104
Siri Markula, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, 040 743 2177, siri.markula@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö tuottaa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille ja tarjoaa palveluita lääkärikeskuksissa, terveysasemilla, hammasklinikoilla ja sairaaloissa ympäri Suomea. Yhtiö tuottaa Dextra-brändin alla toimivissa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanotto- ja erikoissairaanhoidon palveluita mukaan lukien päivystyspalvelut, monipuoliset kirurgiset palvelut sekä työterveyshuollon ja suun terveydenhoidon palvelut. Pihlajalinna-brändin alla Yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuotantomalleja, joiden tarkoituksena on julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyönä tuottaa laadukkaita palveluita julkisrahoitteisen terveydenhuollon asiakkaille.