Pihlajalinna ostaa enemmistön Suomen Yksityiset Hammaslääkärit Oy:stä

Pihlajalinna Oyj     Lehdistötiedote       1.3.2018 klo 12.00

Pihlajalinna ostaa enemmistön Suomen Yksityiset Hammaslääkärit Oy:stä

Pihlajalinna ostaa 51 prosenttia Suomen Yksityiset Hammaslääkärit Oy:stä. Kauppa astuu voimaan 15.3.2018. Ostettavaan ketjuun kuuluu seitsemän hammasklinikkaa, jotka sijaitsevat Tampereella, Turussa, Raisiossa, Paimiossa, Salossa, Kuopiossa ja Oulussa. Hammasklinikoista tulee osa Pihlajalinnan hammasklinikkaketjua. Pihlajalinnalla on nykyisin yhdeksän hammasklinikkaa eri puolilla Suomea.

Hammasklinikkaketjun ostolla Pihlajalinna haluaa vahvistaa asemaansa suunterveydenhoidossa ja parantaa alueellista palvelutarjontaa. Ostettavan ketjun klinikat ovat paikkakunnillaan pitkään toimineita ja tunnettuja. Niiden kokonaisliikevaihto on noin 5,6 miljoonaa euroa vuodessa. Ostettavan yrityksen vähemmistöomistus jää ketjun hammaslääkäreille ja johdolle.

Pekka Utriainen, liiketoimintajohtaja, 040 662 5634

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa ja hammashoitoa. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.