Pihlajalinna ostaa Salon Lääkintälaboratorion

Pihlajalinna Oyj     Lehdistötiedote       19.12.2017 klo 10.00

Pihlajalinna ostaa Salon Lääkintälaboratorion

Pihlajalinna ostaa Lääkäriasema Sallab -nimellä tunnetun Salon Lääkintälaboratorio Oy:n sekä sen sisaryrityksen Someron Lääkärikeskus Oy:n koko osakekannan. Kauppa astuu voimaan 2.1.2018. Lääkärikeskukset tulevat osaksi Pihlajalinnan lääkärikeskusketjua.

Pihlajalinna avaa vuodenvaihteessa täyden palvelun lääkärikeskuksen ja sairaalan Turkuun. Tämä parantaa jatkossa myös Sallabin palvelutarjontaa - esimerkiksi erikoisalojen lääkäreitä on tulevaisuudessa entistä laajemmin asiakkaiden saatavilla.

”Lääkintälaboratorio vahvistaa Pihlajalinnan asemaa Salon ja Someron seudulla ja tukee hyvin Turkuun avattavaa lääkärikeskusta”, sanoo Pihlajalinnan Lounais-Suomen aluejohtaja Jukka-Pekka Kuokkanen.

1950-luvulla perustettu Salon Lääkintälaboratorio toimii Salon keskustassa. Keskus tarjoaa lääkäriasema- ja työterveyspalveluja.

Jukka-Pekka Kuokkanen, aluejohtaja, 040 705 9738

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa ja hammashoitoa. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.