Pihlajalinna Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälässä tarkoitettu liputusilmoitus

Pihlajalinna Oyj pörssitiedote 11.5.2016 klo 11.50

Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälässä tarkoitettu liputusilmoitus

Pihlajalinna Oyj ("Pihlajalinna") on vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5. pykälän mukaisen ilmoituksen Sentica Buyout III GP Oy:ltä (Y-tunnus 2126931-6) ja Sentica Buyout III Ky:ltä (y-tunnus 2237279-6).

Ilmoituksen mukaan Sentica Buyout III Ky ja Sentica Buyout III Co-Investment Ky (y-tunnus 2237018-4) (yhdessä "Rahastot") ovat myyneet Pihlajalinnan osakkeensa yksityisesti neuvotelluissa osakekaupoissa ("Osakekaupat"), joissa Rahastot myivät yhteensä 3.515.990 osaketta LähiTapiola Keskinäiselle Vakuutusyhtiölle, LähiTapiola Keskinäiselle Henkivakuutusyhtiölle ja Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elolle 11.5.2016. Osakekauppojen jälkeen Rahastojen omistus kaikista Pihlajalinnan osakkeista ja äänistä on 0 %.

Ennen osakekauppoja Rahastojen omistus Pihlajalinnan osakkeista ja äänistä oli 17,06 %. Osakekauppojen toteutuksen yhteydessä Sentica Buyout III Ky:n suora omistus Pihlajalinnan osakkeista ja äänistä laski alle 5 % rajan. Ilmoituksen mukaan Sentica Buyout III GP Oy:n välillinen omistus Rahastojen kautta kaikista Pihlajalinnan osakkeista ja äänistä laski samalla alle 5 % rajan.

Sentica Buyout III Ky:n ja Sentica Buyout III Co-Investment Ky:n vastuunalaisena yhtiömiehenä toimii Sentica Buyout III GP Oy, joka käyttää Rahastoissa päätösvaltaa. Kummankin Rahaston hallinnointitehtävä on erillisen hallinnointisopimuksen perusteella siirretty Sentica Partners Oy:lle.

Pihlajalinnalla on yhteensä 20.613.146 osaketta, joista kukin osake tuottaa yhden (1) äänen.

PIHLAJALINNA OYJ

Terhi Kivinen, johtaja, viestintä, markkinointi ja sijoittajasuhteet, Pihlajalinna Oyj, 040 848 4001, terhi.kivinen@pihlajalinna.fi

investors.pihlajalinna-konserni.fi