Pihlajalinna Oyj: Muutoksia Pihlajalinnan johtoryhmään ja johtoryhmän rakenteeseen

Pihlajalinna Oyj               Pörssitiedote          7.9.2016 klo 8.00

Muutoksia Pihlajalinnan johtoryhmään ja johtoryhmän rakenteeseen

Pihlajalinna Oyj muuttaa konsernin johtoryhmän rakennetta. Samalla joidenkin johtoryhmän jäsenten tehtävät muuttuvat. Juha Rautio on nimitetty Pihlajalinna Oyj:n toimitusjohtajan sijaiseksi. Konserni perustaa laajennetun johtoryhmän tukemaan johtoryhmän toimintaa.

Konsernin johtoryhmään kuuluvat 7.9.2016 alkaen:
toimitusjohtaja Aarne Aktan (myös Lääkärikeskukset ja erikoissairaanhoito -segmentin liiketoimintajohtaja)
varatoimitusjohtaja ja konserniprojekteista vastaava Juha Rautio
Perusterveyden- ja sosiaalihuollon palvelut -segmentin liiketoimintajohtaja Virpi Holmqvist
talous- ja rahoitusjohtaja Niclas Köhler
lakiasiainjohtaja Hanne Keidasto

Johtoryhmän jäsenten lisäksi Pihlajalinnan laajennettuun johtoryhmään kuuluvat:
yrityssuunnittelujohtaja Joni Aaltonen
henkilöstöjohtaja Sanna Hildén
viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja Siri Markula
tietohallintojohtaja Tuomas Otala
lääketieteellinen johtaja Kimmo Saarinen

Laajennetun johtoryhmän vastuualueisiin kuuluu toimitusjohtajan ja johtoryhmän tukeminen merkittävimmissä projekteissa ja konsernin tukitoiminnoissa.

Viestinnästä, markkinoinnista ja sijoittajasuhteista vastannut ja konsernin johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2014 toiminut Terhi Kivinen on irtisanoutunut Pihlajalinnan palveluksesta ja siirtyy uusiin tehtäviin konsernin ulkopuolelle.

"Terhi Kivisellä on ollut merkittävä rooli Pihlajalinnan listautumisessa ja sote-ulkoistusten haltuunotoissa. Toivotan hänelle onnea uusiin haasteisiin", sanoo toimitusjohtaja Aarne Aktan.

Uuden markkinointijohtajan haku aloitetaan heti. Viestintä- ja sijoittajasuhdejohtajana aloittaa 7.9.2016 Siri Markula. Markula on työskennellyt Pihlajalinnassa viestintä- ja vastuullisuuspäällikkönä toukokuusta 2016 lähtien. Ennen Pihlajalinnaa hän on työskennellyt viestintätehtävissä Talentum Oyj:ssä ja Suomen Yrittäjissä sekä lähes 14 vuoden ajan eri tehtävissä Helsingin Sanomissa. Markula on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri.

Aarne Aktan, toimitusjohtaja, 040 342 4440

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö tuottaa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille ja tarjoaa palveluita lääkärikeskuksissa, terveysasemilla, hammasklinikoilla ja sairaaloissa ympäri Suomea. Yhtiö tuottaa Dextra-brändin alla toimivissa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanotto- ja erikoissairaanhoidon palveluita mukaan lukien päivystyspalvelut, monipuoliset kirurgiset palvelut sekä työterveyshuollon ja suun terveydenhoidon palvelut. Pihlajalinna-brändin alla Yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuotantomalleja, joiden tarkoituksena on julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyönä tuottaa laadukkaita palveluita julkisrahoitteisen terveydenhuollon asiakkaille.