• Pihlajalinna Oyj/

Pihlajalinna Oyj:Pihlajalinnan ja Mänttä-Vilppulan sopimus ja siihen sisältyvä viiden vuoden optio on hyväksytty. Myös Kuusiokunnat hyväksyi palvelusopimuksen option.

Pihlajalinna Oyj, Pörssitiedote, 1.7.2016 klo 9.00

Myös Kuusiokunnat hyväksyi palvelusopimuksen option

Mänttä-Vilppulan kaupungin ja Pihlajalinnan väliset sopimusneuvottelut on saatettu päätökseen. Mänttä-Vilppulan kaupunginhallitus päätti hyväksyä sosiaali-ja terveyspalvelusopimuksen ja myös siihen liittyvän viiden vuoden optiokauden käyttöönoton. Sopimuskausi on 1.8.2016-31.7.2026, jonka jälkeen käynnistyy viiden vuoden optiokausi 1.8.2026-31.7.2031. Juupajoen kunnan osalta sopimus käynnistyy 1.1.2018 alkaen. Mänttä-Vilppulan kaupungin arvioitu sosiaali- ja terveyspalveluiden nettokustannus on noin 40 miljoonaa euroa vuodessa ja Juupajoen noin 7 miljoonaa euroa vuodessa.

Kuusiokuntien sosiaali-ja terveyskuntayhtymän hallitus on illalla 30.6. päättänyt hyväksyä Kuusiokuntien (Alavus, Kuortane, Ähtäri ja Soini) ja Pihlajalinna Terveys Oy:n sosiaali- ja terveyspalvelusopimukseen liittyvän viiden vuoden optiokauden käyttöönoton.  Päätös tulee voimaan valitusajan päätyttyä ja on ehdollinen. Kuusiokuntien sosiaali-ja terveyskuntayhtymällä on oikeus irtisanoa optiokauden käyttöönotto 30.6.2018 mennessä.

Pihlajalinnan ja Kuusiokuntien yhteisyritys Kuusiolinna Terveys Oy on tuottanut Kuusiokuntien sosiaali- ja terveyspalvelut 1.1.2016 lähtien. Sosiaali- ja terveyspalvelusopimus on kestoltaan 10 vuotta ja siihen liittyy viiden vuoden optiokausi. Kuusiokuntien sosiaali- ja terveyspalveluiden vuotuinen nettokustannus on arviolta noin 90 miljoonaa euroa.

Mikko Wirén, toimitusjohtaja, Pihlajalinna Oyj, 050 322 0927

Terhi Kivinen, johtaja, viestintä, markkinointi ja sijoittajasuhteet, Pihlajalinna Oyj, 040 848 4001, terhi.kivinen@pihlajalinna.fi

Jakelu

investors.pihlajalinna-konserni.fi