Pihlajalinna Suomen alppihiihto- ja freestylemaajoukkueen pääyhteistyökumppaniksi

Suomen suurin kotimaisessa omistuksessa oleva yksityinen sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottaja Pihlajalinna on alppihiihto- ja freestylemaajoukkueen uusi pääyhteistyökumppani. Pihlajalinna on Dextra-urheiluklinikoidensa kautta lukuisten huippu-urheilijoiden ja -joukkueiden merkittävä yhteistyökumppani.

”Alppi- ja freestylemaajoukkueelle on tärkeää, että meillä on Pihlajalinnan kaltainen terveydenhoidon kumppani niin ennaltaehkäisyssä kuin vammojen tutkimuksessa ja hoidossa”, sanoo Ski Sport Finlandin toimitusjohtaja Marko Mustonen.

Pihlajalinnan urheiluklinikoilla on pitkä kokemus lasketteluvammojen hoidosta, leikkauksista ja kuntoutuksesta. Hoidettavina ovat olleet mm. Tanja Poutiainen, Andreas Romar ja Kalle Palander.

”Olemme panostaneet viime vuosina yhä enemmän vammoja ehkäisevään hoitoon. Viime syksynä lanseerasimme huippu-urheilijoille suunnatun Performance Matryx -ohjelman, jolla pyrimme vähentämään entisestään vakavien vammojen syntyä. Jos leikkaukseen kuitenkin joudutaan, Dextra Munkkivuoressa tehdyistä leikkauksista kuntoudutaan tutkitusti keskimääräisesti ennätysajassa, joten voimme auttaa urheilijaa palaamaan terveenä rinteeseen mahdollisimman pian”, kertoo Dextra Munkkivuoren Urheilu- ja tapaturmaklinikan ylilääkäri Mikko Kirjavainen.

Ski Sport Finlandin ja Pihlajalinnan yhteistyön tavoitteena on tarjota tietoa ja lääkäripalveluita kaikille suomalaislaskijoille maajoukkuelaskijoista harrastajiin. ”Yhteistyö Pihlajalinnan kanssa tarjoaa alppihiihdon lisenssiurheilijoille luontevan yhteistyömallin mahdollisten vammojen hoitoon ja kuntoutukseen”, toteaa Marko Mustonen.

Pihlajalinnalla on noin 50 yksityistä lääkäriasemaa ja sairaalaa ympäri Suomea. Ketju laajenee ensi vuoden loppuun mennessä yli kymmenelle uudelle paikkakunnalle ja siirtyy samalla yhteisen Pihlajalinna-nimen alle. Pihlajalinnan kotipaikka on Tampere, ja yhtiö maksaa kaikki veronsa Suomeen.

Pihlajalinna, toimitusjohtaja Aarne Aktan (assistentti Heidi Rainesalo, +358 40 572 5116)
Ski Sport Finland ry, toimitusjohtaja Marko Mustonen +358 40 518 4559

Lainaukset

Alppi- ja freestylemaajoukkueelle on tärkeää, että meillä on Pihlajalinnan kaltainen terveydenhoidon kumppani niin ennaltaehkäisyssä kuin vammojen tutkimuksessa ja hoidossa.
Ski Sport Finlandin toimitusjohtaja Marko Mustonen