Pihlajalinnalle Röntgentutka Oy:n koko osakekanta

Pihlajalinna Oyj                           Lehdistötiedote                         9.1.2018 klo 10.00

Pihlajalinnalle Röntgentutka Oy:n koko osakekanta

Pihlajalinna on sopinut ostavansa puolet yhteisyhtiönsä Röntgentutka Oy:n osakekannasta. Pihlajalinnalla oli ennestään puolet osakkeista, joten kaupan jälkeen se omistaa koko Röntgentutka Oy:n osakekannan. Kauppa tulee voimaan arviolta 15.2.2018.

Röntgentutka toimii Koskiröntgen- ja Koskimagneetti-nimillä Tampereen Koskikeskuksessa Pihlajalinna Koskiklinikan yhteydessä. Toiminta siirtyy osaksi Pihlajalinna Koskiklinikan toimintaa. Kuvantamispalveluihin kuuluvat jatkossakin mm. korkeatasoiset magneetti-, röntgen-, ultraääni- ja kartiokeila-TT-tutkimukset. Pihlajalinna tulee panostamaan ennestään laajan asiakaskunnan kasvattamiseen, edistyksellisiin laitteisiin ja korkealaatuiseen asiakaspalveluun.

Teija Kulmala, aluejohtaja, 050 347 4661

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa ja hammashoitoa. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.